Nauczyciele poznają metodę prawdziwych projektów

Rynek pracy w przyszłości będzie wymagał od pracowników nowych kompetencji, których nie uczy tradycyjny system edukacji. Organizatorzy olimpiady “Zwolnieni z Teorii” pokażą nauczycielom metodę “Prawdziwych Projektów” 20 stycznia prowadząc szkolenie.

– Jesteśmy zdania, że nie potrzeba instytucjonalnych zmian, aby wprowadzać innowacje w edukacji. Istnieją realne sposoby, które pomagają wziąć sprawy w swoje ręce. Od kilku lat już to robimy, wprowadzając realne zmiany do systemu edukacji, które pozwoli polskiej młodzieży przygotować się do rynku pracy, a gospodarce być jedną z najbardziej rozwiniętych w przyszłości.Teraz chcemy przekazać nauczycielom tę cenną metodę uczenia poprzez praktykę – mówi Marcin Bruszewski, wiceprezes fundacji Social Wolves, organizator “Zwolnionych z Teorii”.

Szkolenie dla nauczycieli z całej Polski odbędzie się w najbliższą sobotę w siedzibie fundacji w Warszawie. Celem szkolenia jest zdobycie przez nauczycieli praktycznego doświadczenia w posługiwaniu się innowacyjną Metodą Prawdziwych Projektów (Social Action Project Metod) stworzoną przez autorów praktycznej olimpiady “Zwolnieni z Teorii” – w której do tej pory udział wzięło ponad 40 tys. młodych ludzi, którzy zrealizowali ponad 1 tys. Projektów społecznych, wpływających na 8 milionów osób w kraju.

– Podczas szkolenia uczestnicy nauczą się korzystać z tej metody, by prowadzić i wspierać uczniów w realizacji ich własnych projektów społecznych. Chcemy, by wspierali młodzież w zdobywaniu praktycznych umiejętności, ale też wrażliwości społecznej. Ponadto nauczyciele otrzymają propozycje gotowych narzędzi i scenariuszy lekcji na podstawie Metody Prawdziwych Projektów do toku przedmiotu, zgodnie z podstawą programową – dodaje Bruszewski.

W programie szkolenia, poza nauką metody jest praktyczny trening realizacji projektu społecznego oraz inspirujące historie nauczycieli, którzy pomagają uczniom realizować projekty społeczne w ramach zajęć. Na czas sobotniego spotkania nauczyciele wcielą się w rolę uczniów i w warunkach szkoleniowych realizować będą swój własny projekt społeczny. Taka formuła pozwoli nauczycielom nie tylko lepiej zrozumieć późniejszą pracę uczniów, ale też ma nauczyć lepiej wspierać ich w działaniach projektowych.

Szkolenie prowadzi Rafał Flis, przedsiębiorca, współtwórca olimpiady “Zwolnieni z Teorii” i wykładowca akredytowany przy Project Management Institute jako dostawca szkoleń z zakresu zarządzania projektami oraz Mariola Lech, nauczycielka przedsiębiorczości w I LO w Lubinie, najlepszej szkoły w Polsce według Rankingu Szkół Kompetencji Przyszłości opublikowanego przez Rzeczpospolitą. Pionierka stosowania Metody Prawdziwych Projektów podczas lekcji przedsiębiorczości. Spotkanie otworzy Gabriela Bar, Public Affairs and Communications Manager w Coca Cola Polska, która opowie pożądanych kompetencjach młodych ludzi wkraczających na rynek pracy z perspektywy pracodawcy.

Wydarzenie współfinansowane jest przez The Coca-Cola Foundation. Więcej informacji na stronie www.zwzt.pl oraz w mediach społecznościowych.

 

Informacja prasowa Social Wolves

 

WRÓĆ