Zasada win-win, czyli jak budować relacje z mediami?
Szkolenie zakłada część teoretyczną wyjaśniającą tajniki pracy dziennikarzy, praktyki w branży medialnej i pokazującą sytuację polskich mediów wraz z ich potrzebami jak i barierami.
Część praktyczna polega natomiast na szlifowaniu umiejętności w budowaniu i utrzymaniu relacji z mediami, a także tworzeniu tytułów i leadów do informacji prasowej.
Na życzenie istnieje możliwość pracy na przykładzie i omówienia jednej informacji prasowej stworzonej wcześniej przez zamawiającego szkolenie, podczas którego wskazane zostaną jej dobre i słabe strony.
Realizacja: stacjonarne lub online dla maksymalnie 8 osób
Czas trwania: ok. 4 godzin z przerwą kawową
Koszt: 3 475 zł netto + 23% VAT
Efekty po szkoleniu:
- Nabycie umiejętności prowadzenia relacji z mediami
- Poznanie narzędzi i sposobów umożliwiających efektywne prowadzenie relacji z mediami
- Poznanie sposobów budowania baz mediów
Ramowy program szkolenia:
- Teoria: świat mediów – jak pracują dziennikarze_rki, czego potrzebują?
- Narzędzia pracy dziennikarza_rki
- Social media w komunikacji z mediami – jak wykorzystać nasze kanały na Facebooku czy X do kontaktu z dziennikarzami_rkami?
- Jak wybrać dziennikarza_rkę? Mój temat jego_j celem
- Ćwiczenie: jak dopasować medium do tematu?
- Narzędzia komunikacji. Jak zainteresować dziennikarza_rkę tematem?
- Ćwiczenie: przykładowa rozmowa z dziennikarzem_rką_ (atrakcyjne opowiadanie o temacie)
- Inwestycja w relacje międzyludzkie. Czego potrzebuje dziennikarz_rka? Co organizacja może mu/jej dać?
- Ćwiczenie: pisanie krótkiej notki prasowej (zasada 5W)
- Ćwiczenie: tworzenie przyciągających tytułów
- Storytelling – każdy może być bohaterem mediów. Daj się opowiedzieć
- Jak budować bazy mediów i kontaktów
- W jaki sposób tworzyć ciekawe treści, mailingi i briefy dla dziennikarzy_rek?
- Budowanie baz mediów