Networking: podstawa budowania trwałych relacji i rozwoju silnej marki NGO
Umiejętność skutecznego budowania relacji, nawiązywania cennych kontaktów w ramach trzeciego sektora i poza nim, jest jednym z najcenniejszych zasobów organizacji pozarządowych. To, gdzie i jaki sposób podmiot NGO nawiązuje kontakty, bezpośrednio przekłada się na efektywność codziennych działań i realizowania misji.
Podczas jednodniowego szkolenia uczestnicy i uczestniczki poznają techniki i narzędzia skutecznego networkingu. Zdobędą również wiedzę, jak samodzielnie inspirować okazje do networkingu i jak sprawić, by nawiązane relacje przerodziły się w wieloletnie partnerstwa. Szkolenie zostanie uzupełnione o elementy warsztatowe. Podczas ćwiczenia realizowanego w grupach osoby uczestniczące będą miały okazję przetestować w czasie rzeczywistym informacje zdobyte podczas szkolenia oraz utrwalić nowe umiejętności.
Każdy z uczestników i uczestniczek otrzyma po szkoleniu pakiet materiałów, dzięki którym dodatkową poszerzą swoją wiedzę dotyczącą networkingu i będą mogli sprawdzić efektywność działań podejmowanych w tym obszarze.
Realizacja: stacjonarne lub online dla maksymalnie 8 osób
Czas trwania: ok. 6 godzin z przerwą kawową
Koszt: 3 975 zł netto + 23% VAT
Efekty po szkoleniu:
- Wiedza, jak rozpoznawać okazje do nawiązywania istotnych kontaktów i znajomości, które mogą przerodzić się w długoletnie partnerstwa.
- Poznanie technik i narzędzi z obszaru skutecznego networkingu.
- Umiejętność zwięzłego, atrakcyjnego i celnego prezentowania misji i zakresu działań organizacji wśród potencjalnych partnerów podczas różnych okazji.
Ramowy program szkolenia:
1.Networking – jak i gdzie nawiązywać relacje:
- mapowanie interesariuszy (w tym strategicznych partnerów w trzecim sektorze i międzysektorowo)
Ćwiczenie: mapowanie interesariuszy i wyłanianie potencjalnych partnerów
- narzędziownik – tworzenie kalendarza NGO: wydarzenia, na których warto być, konkursy, które warto śledzić, itp.,
- social media jako ważne narzędzie networkingu – jak nawiązywać ważne kontakty na LinkedInie i nie tylko.
2.Jak zmonetyzować nowe kontakty i znajomości, czyli jak przełożyć efekty networkingu na korzyści dla organizacji – porady:
- follow up + zasada kontaktu w 48h,
- priorytetyzacja + formatka oceny pozyskanego kontaktu/potencjalnego partnera,
- 3-etapowy plan budowania trwałych relacji.
3.Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, czyli jak się przedstawić i mówić o swojej działalności (skuteczna autoprezentacja, elevator pitch) podczas:
- wystąpienia publicznego – skuteczna prezentacja w 30, 60 i 90 sek.,
- pisząc maila do potencjalnego partnera.
Ćwiczenie: „Odgrywanie ról” – ćwiczenie z autoprezentacji.
4.Wystąpienie publiczne i co dalej?
- checklista – o co warto zadbać przed wystąpieniem publicznym,
- tipy – to zawsze działa.