Język inkluzywny. Jak komunikować się bez uprzedzeń?
Celem szkolenia jest uwrażliwienie pracowniczek i pracowników firm na istotę prowadzenia komunikacji zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej w sposób inkluzywny. Język inkluzywności, inaczej dostępności, uwzględnia jego dopasowanie do różnorodności płciowej, etnicznej, klasowej, religijnej, geograficznej, kulturowej, a także związanej ze zdolnością fizyczną, psychiczną czy umysłową.
Cele szkolenia są spójne z celami zrównoważonego rozwoju (SDGs) tj.: walka z ubóstwem, dobre zdrowie i jakość życia, równość płci oraz mniej nierówności. Szkolenie ma charakter teoretyczny i praktyczny z elementami networkingu, co sprzyja wymianie doświadczeń uczestników i uczestniczek szkolenia.
Realizacja: stacjonarne lub online dla maksymalnie 8 osób
Czas trwania: ok. 4 godzin z przerwą kawową
Koszt: 3 795 zł netto + 23% VAT
Efekty po szkoleniu:
- Nabycie umiejętności praktycznych i wiedzy teoretycznej z zakresu komunikacji inkluzywnej, gotowej do aplikowania w strukturach organizacji
- Możliwość poznania innych liderów i liderek zainteresowanych tematem inkluzywności w biznesie (networking)
Ramowy program szkolenia:
- Czym jest inkluzja, różnorodność, włączenie, równouprawnienie i dlaczego są tak ważne dla nowoczesnego biznesu?
- Język, który włącza (teza + przykłady).
- Sesja prezentacji działań inkluzywnych uczestników oraz dyskusja w celu wymiany doświadczeń.
- Jak tworzyć inkluzywny przekaz? Teoria + przykłady.
- Jak uniknąć wtop? Przykłady komunikatów, które są wykluczające/nietaktowne/obraźliwe.
- Jak reagować na hejt w sieci?
- Ćwiczenie: reakcja na hejterski komentarz dotyczący wdrożenia polityki inkluzywności w firmie.
- Skąd czerpać wiedzę – informatory od NGO, cenne książki, profile itp.
Przed szkoleniem uczestnicy i uczestniczki proszeni są o przygotowanie 3-minutowej prezentacji z zakresu prowadzonych działań „diversity and inclusion”, prowadzonych lub planowanych w ramach swojej organizacji. Dokonania lub plany w zakresie polityki inkluzywności każdy i każda zaprezentuje podczas szkolenia.