Public relations dla NGO.
Jak zamienić swoje działania w medialną opowieść?
Każda organizacja zajmująca się działalnością społeczną, potrzebuje PR. Na rynku NGO i podmiotów ekonomii społecznej panuje konkurencja, wcale nie mniejsza niż w biznesie. Też to dostrzegasz, prawda? Dobrze zaprojektowane i odpowiednio wdrożone działania PR pozwalają nie tylko wyróżnić się na tle innych organizacji, ale również zdobyć potrzebny rozgłos i trafić do odbiorców. Są narzędziem pozwalającym edukować społeczeństwo i zwracać uwagę na sprawy naprawdę istotne. PR pomaga trafiać do serc i umysłów ludzi.
Dlaczego warto powierzyć nam wizerunek Twojej organizacji?
Relacje z mediami
To nasza specjalność! Stale dbamy o realny kontakt z dziennikarzami. Budujemy od podstaw i dbamy o pozytywny wizerunek organizacji zarówno w mediach tradycyjnych, jak i online. Zrozumienie potrzeb, z którymi się do nas zgłaszają i wiedza na temat specyfiki działań mediów, pozwalają nam na realizowanie kampanii medialnych, które odnoszą sukces i co ważne – pomagają lepiej funkcjonować naszym klientom.
Nie wiesz, do jakich mediów zwrócić się z informacją na temat Twojej organizacji? Potrzebujesz z impetem wejść do mediów i zaistnieć w świadomości grupy docelowej? To zadania dla nas!
Co robimy:
- projektujemy, wdrażamy i realizujemy kampanie medialne szyte na miarę,
- wychodzimy aktywnie do mediów (tzw., follow-up po każdej kampanii medialnej),
- tworzymy jakościowe i rzetelne komunikaty PR,
- przez cały okres współpracy pozostajemy w relacji z dziennikarzami, wykorzystujemy każdą okazję, by, by dbać o wizerunek i rozgłos organizacji, z którymi współpracujemy,
- monitorujemy media, by nie przeoczyć żadnej publikacji na temat organizacji,
- rzetelnie raportujemy realizowane działania.
Digital PR
Pomagamy NGO wykorzystać pełny potencjał Internetu. Wiemy, jak dotrzeć do odbiorców w kanale online we wszystkich punktach styku, w których są obecni. Aby realizować ten cel, nie ograniczamy się do przygotowywania informacji prasowych, które są publikowane przez portale internetowe. Wykorzystujemy różne formy przekazu online – m.in. teksty blogowe, komentarze eksperckie, wywiady, treści plasowane w najważniejszych branżowych publikacjach oraz newsletterach, by dbać o wizerunek i budować świadomość organizacji w sieci.
Tworzymy jakościowe treści, które angażują i są ważne odbiorców, dlatego mają długie życie w Internecie.
„Nie giną” w sieci po zrealizowaniu kampanii medialnej. Media, czyli również odbiorcy, wracają do nich regularnie.
Co robimy:
- tworzymy przekaz i treści dedykowane mediom online,
- dbamy o widoczność organizacji, z którymi współpracujemy w kanale online.
Budowanie marki osobistej
W świecie organizacji pozarządowych dbanie o markę osobistą jest bardzo ważne. Charyzmatyczny lider, ekspert znający się na rzeczy, ma istotny wpływ na to, czy realizowanie projekty społeczne odniosą sukces. Sprawia, że działania NGO nie tylko są zauważalne przez media i społeczeństwo, ale również nadaje im wiarygodność.
Przygotowujemy ekspertów do wystąpień w mediach i podczas kluczowych wydarzeń. Pomagamy zbudować markę osobistą od podstaw. Chcesz, aby Twoja organizacja była ekspertem w wybranym temacie, rzecznikiem w słusznej sprawie? Dla nas nie jest to problem, bo do budowania wizerunku i promocji działań NGO podchodzimy tak samo rzetelnie i kreatywnie, jak do dbania o markę osobistą.
Co robimy:
- projektujemy i wdrażamy strategie (działania w mediach) budujące marki osobiste od podstaw,
- przygotowujemy ekspertów do wystąpień medialnych,
- działamy reaktywnie – wyszukujemy okazje do promowania marek osobistych ekspertów w mediach.
Public affairs/ Komunikacja z otoczeniem
Organizacja NGO nie jest samotną planetą, funkcjonuje w sieci zależności. Na co dzień musi utrzymywać dobre relacje z wieloma podmiotami. To od nich w dużej mierze zależy, czy może bez przeszkód realizować swoją misję.
Skutecznie wspieramy organizacje w budowaniu i utrzymywaniu trwałego kontaktu oraz dobrych relacji z otoczeniem – administracją publiczną (zarówno w wymiarze centralnym, jak i samorządowym), podmiotami odpowiedzialnymi za tworzenie prawa, lokalnymi społecznościami i innymi organizacjami pozarządowymi.
Co robimy:
- jesteśmy łącznikiem między organizacją, a jej interesariuszami,
- tworzymy przekaz i treści, dzięki którym NGO łatwiej jest się komunikować z samorządami czy lokalnymi społecznościami,
- pozyskujemy partnerów instytucjonalnych do współpracy.
Rzecznictwo/ Zabieranie głosu w ważnej sprawie
Twoja organizacja prężnie działa, ale nie czasu i innych zasobów, by bezpośrednio komunikować się z mediami i odpowiadać na zapytania dziennikarzy? Od tego jesteśmy my!
Dla organizacji NGO pełnimy rolę rzeczników medialnych oraz zajmujemy się prowadzeniem ich biur prasowych, dzięki czemu mogą skupić się na tym, co dla nich najważniejsze i na czym znają się najlepiej, czyli na działalności społecznej.
Co robimy:
- pełnimy rolę rzecznika prasowego dla organizacji, które potrzebują takiego wsparcia,
- przygotowujemy przyszłych rzeczników prasowych/medialnych do ich roli,
- prowadzimy biura prasowe organizacji.
Obsługa medialna wydarzeń
Organizujesz premierę raportu, konferencję, podczas której zaprezentujesz nowy projekt, a może ważną galę? Bez względu na rodzaj wydarzenia, zadbamy o to, by informacja o nim trafiła do właściwych mediów i przyciągnęła uwagę interesariuszy.
Zajmujemy się obsługą medialną wydarzeń od A do Z: od stworzenia listy kluczowych mediów dla danej organizacji, które powinny być obecne, poprzez przygotowanie treści zaproszenia dla dziennikarzy, aż po ich akredytację w dniu i miejscu wydarzenia. Oferujemy również wsparcie po ważnym dniu. Pozostajemy w kontakcie z dziennikarzami, aranżujemy rozmowy i wywiady, by uplasować w mediach relacje z wydarzenia.
Co robimy:
- rekomendujemy media i konkretnych dziennikarzy do udziału w wydarzeniach,
- pozyskujemy patronaty medialne,
- przygotowujemy tzw. press packi dla dziennikarzy,
- jesteśmy wsparciem podczas wydarzenia: dla dziennikarzy i naszych klientów,
- doradzamy organizacjom w tematach związanych z organizowaniem wydarzeń medialnych (m.in. zaprojektowania tematu przedniego wydarzenia, scenariusza, rekomendacje dotyczące miejsca organizacji).
5 powodów, dlaczego warto skorzystać z naszych działań PR
- Dla nas każdy projekt jest ważny i wyjątkowy, a do działań PR podchodzimy w nieszablonowy sposób. Opracujemy od podstaw kampanię medialną, dopasowaną do potrzeb Twojej organizacji, dzięki której trafimy do grupy docelowej i zrealizujemy założone cele.
- Uważamy, że kampania PR to zdecydowanie coś więcej, niż tylko przygotowywanie i wysyłanie do mediów informacji prasowych. To dopiero początek! Dzięki proaktywnemu podejściu i wypracowanym relacjom z dziennikarzami, wkorzystamy każdą okazję, bo zapewnić Twojej organizacji obecność w mediach.
- Tworzymy jakościowe i rzetelne treści. Nie narazimy wizerunku Twojej organizacji. Z Propsami masz pewność, że komunikacja, którą przygotujemy, nie będzie prowadzać odbiorców w błąd, a wręcz przeciwnie – dostarczy im wiedzy, da do myślenia, po prostu – będzie angażująca i wartościowa.
- Zadbamy, by głos Twojej organizacji był słyszalny w mediach, ale również o to, by była ona ekspertem w swojej dziedzinie. Wiemy, że zbudowanie silnej, wiarygodnej i budzącej zaufanie marki NGO, jest nie tylko możliwe, ale i koniecznie, by mogła efektywnie działać.
- Nie malujemy trawy na zielono! Jesteśmy słowni i transparentni w swoich działaniach. Nie ukrywamy przed naszymi klientami wyzwań, ale zawsze potrafimy znaleźć rozwiązanie w trudnej sytuacji. W rzetelny sposób raportujemy wyniki kampanii PR.