Skip links

Strategie marki
i komunikacji

Strategia marki i komunikacji — fundament realnego wpływu

Strategii marki i komunikacji uporządkuje sposób, w jaki opowiadacie o misji swojej organizacji, budujecie zaufanie wśród beneficjentów, darczyńców i partnerów oraz jak maksymalizujecie wpływ swoich działań.

Strategia marki i komunikacji to spójny zestaw decyzji i narzędzi, który odpowiada na kluczowe pytania:

  • kim jesteście?
  • jaka jest misja Waszej organizacji?
  • dlaczego to robicie?
  • jak chcecie, żeby Was postrzegano?
  • w jaki sposób i przez jakie kanały chcecie to komunikować?

To nie jest jedynie zbiór estetycznych wytycznych — to praktyczny plan działania, łączący tożsamość organizacji, wyzwania komunikacyjne, główne przekazy, grupy docelowe, kanały komunikacji i mierniki sukcesu.

Dlaczego strategia jest konieczna?
Wzmacnia podstawy działalności

strategia pomaga wyraźnie zakomunikować misję i cele organizacji, co stanowi fundament do dalszego rozwoju.

Pozwala skupić się na długoterminowych celach

jasny plan sprawia, że organizacja może działać bardziej efektywnie, planować w dłuższej perspektywie i rozwijać się na większą skalę.

Buduje wiarygodność i zaufanie

spójne komunikaty oraz jasne dowody efektów działań organizacji zwiększają zaufanie obecnych i potencjalnych darczyńców, partnerów i mediów.

Optymalizuje wykorzystanie zasobów
 

wiedząc dokładnie, co komunikować i do kogo, organizacja może ograniczyć testy i nieefektywne działania, tym samym oszczędzając czas i budżet.

Zwiększa skuteczność pozyskiwania funduszy i wsparcia

jasne pozycjonowanie i przemyślana komunikacja podnoszą konwersję kampanii fundraisingowych oraz skuteczność wniosków grantowych.

Co wyróżnia nasze strategie?
  • Są oparte na solidnych fundamentach – nie są „prawdą objawioną”, lecz powstają w oparciu o analizę stanu obecnego, a także uwzględniają analizę SWOT samej organizacji i bazują na metodzie research desk, co pozwala oceniać stan wyjściowy na podstawie danych.
  • Elementem procesu ich powstawania jest wywiad – wsłuchujemy się w potrzeby organizacji, badamy, sondujemy i analizujemy, by ostateczna wersja dokumentu była jak najbardziej konkretna i możliwa do realizacji.
  • Zawierają aspekt kulturoznawczy – rozumiemy, że organizacje pozarządowe działają w specyficznych warunkach, znamy to środowisko, uwarunkowania i kulturę pracy, opartej na misji i wartościach.
  • Ich wdrożenie jest realne – zaplanowane działania uwzględniają możliwości, zasoby kadrowe, predyspozycje i kompetencje osób pracujących w danej organizacji.
Zobacz
Przeciągnij