Atlas Rolny – Propsy PR – pierwsza w Polsce agencja PR dla NGO i projektów społecznych
Atlas Rolny

Opis projektu

Europejska polityka rolna wymaga zrównoważenia pod względem środowiskowym i społecznym oraz szerokiej debaty publicznej. Taka zmiana jest możliwa pod warunkiem, że unijne fundusze wspierać będą przede wszystkim te gospodarstwa, zwłaszcza małe i średnie, które dbają o naturę, produkują zdrową żywność i utrzymują wartościowe miejsca pracy. To jedne z kluczowych wniosków „Atlasu Rolnego”. Obecnie w Unii Europejskiej 82% dopłat trafia do jedynie 20% rolników, a ponad połowa gruntów rolnych jest już w rękach zaledwie 3,1% przedsiębiorstw – podają autorzy i autorki Atlasu.

Zadaniem Propsy PR w tym projekcie była obsługa medialna konferencji prasowej, podczas której odbyła się premiera Atlasu Rolnego, oraz przeprowadzenie kampanii medialnej, której celem było budowanie świadomości na temat zagrożeń, które spowodować może brak zmian w polityce rolnej oraz pokazanie korzyści, jakie dla terenów wiejskich, jakości środowiska i całego społeczeństwa może przynieść dobrze zaprojektowana reforma tej polityki.

Poprzez szeroko zakrojone działania Propsy PR akredytowała na konferencję prasową aż 35 dziennikarzy z mediów ogólnopolskich oraz branżowych. Po konferencji przeprowadziliśmy również kampanię medialną, w której pozyskaliśmy 74 publikacje medialne w mediach ogólnokrajowych, branżowych jak i lokalnych, w tym 7 w telewizji m.in. TVP 1 Agrobiznes; TVP 2 Panorama; TVP Info; Polsat czy TVP 3 oraz 13 publikacji radiowych (m.in.: Polskie Radio PR1, TOK FM, Radio Poznań, RDC i inne), a także wiele publikacje w prasie (np. Puls Biznesu, Gazeta Współczesna), czy w internecie, jak businessinsider.pl, portalsporzywczy.pl, agrofakt.pl, wrp.pl, StrefaAgro lub TopAgrar.

Szacunkowy ekwiwalent reklamowy wszystkich pozyskanych przez Propsy PR publikacji wyniósł ponad 570 000 zł. Szacunkowe dotarcie osiągnęliśmy na poziomie 3 886 000 kontaktów, a zasięg wszystkich publikacji wyniósł ponad 27 mln osób.

 

 

Szczegóły projektu

TERMIN:

05-06.2019 r.

KLIENT:

Fundacja im. Heinricha Boella oraz Instytut na Rzecz Ekorozwoju

STRONA:

https://pl.boell.org/pl/2019/06/07/atlas-rolny-dokad-zmierza-europejska-polityka-rolna

Inspirownik 6/6. Jak zrealizować efektywną kampanię społeczną?

POBIERZ