Celem projektu ,,Polskość w XXI wieku. Rodzaje identyfikacji narodowej, ich podłoże i konsekwencje” jest uzupełnienie braków w wiedzy na temat tożsamości i identyfikacji z narodem oraz stworzenie innowacyjnej interwencji wzmacniającej konstruktywną identyfikację z Polakami. Dawniej patriotyzm kojarzył się przede wszystkim z poświęceniem dobra własnego – niejednokrotnie własnego zdrowia i życia – dla dobra narodu. Dziś pojęcie to nabiera nowego znaczenia.
Zadaniem agencji w tym projekcie jest stała obsługa PR projektu polegająca na realizowaniu działań media relations w celu zwiększania zasięgu dotarcia. W ramach tych działań prowadzimy kampanie medialne promujące poszczególne badania realizowane przez naukowców z Laboratorium Poznania Politycznego, wysyłamy krótkie briefy do dedykowanych dziennikarzy oraz zajmujemy się pozycjonowaniem ekspertów. Na samym początku projektu przygotowaliśmy także brief strategii komunikacji, który jest drogowskazem do działań komunikacyjnych realizowanych w projekcie.
Efektem naszych działań jest pozyskanie w pierwszej połowie projektu ponad 100 publikacji medialnych m.in. w takich mediach jak: TVN 24, Polsat, Wydarzenia 24, TOK FM Radio Nowy Świat, PAP, Tygodnik Powszechny, Gazeta.pl, Wyborcza.pl, Wp.pl i wielu innych. Łączny zasięg publikacji wyniósł ponad 61 milionów osób.
Wybrane publikacje medialne:
https://tvn24.pl/go/programy,7/tak-jest-odcinki,10840/odcinek-2181,S00E2181,1087012
https://www.polsatnews.pl/wideo-program/gosc-wydarzen-24-dagmara-szczepanska_6828614/
https://kobieta.wp.pl/prawda-o-narcyzmie-narodowym-polakow-to-nie-patriotyzm-6947807454288736a
https://www.focus.pl/artykul/co-to-znaczy-byc-polakiem-5-typow-patriotyzmu
Uzupełnieniem obsługi PR było wsparcie działań promocyjnych-informacyjnych na temat badań realizowanych przez Laboratorium Poznania Politycznego Instytut Psychologii Polskiej Akademii Nauk. W tym celu przygotowaliśmy strategię działań social mediowych, a następnie przez okres trzech miesięcy prowadziliśmy kanały LPP IP PAN w mediach społecznościowych oraz realizowaliśmy płatne kampanie reklamowe nacelowane na zasięg. W tym okresie łączny zasięg postów LPP IP PAN na Facebooku wyniósł 71 875 osób (266% zakładanego celu). Następnie przeprowadziliśmy szkolenie "Komunikacja w social media" dla zespołu LPP IP PAN, po którym zespół naukowców i naukowczyń samodzielnie prowadzi swoje kanały social media.
Obecnie działania SM agencji w tym projekcie koncentrują się na tworzeniu, realizacji, analizie wyników i optymalizacji kampanii reklamowych.