Zużycie pestycydów na świecie systematycznie rośnie. Między 1990 a 2017 rokiem wzrosło aż o około 80%. Podobny trend obserwujemy również w Polsce: w ostatnich 20 latach sprzedaż tych środków potroiła się. Pestycydy szkodzą nie tylko owadom zapylającym i roślinom, przyczyniając się do spadku bioróżnorodności oraz zanieczyszczenia wód i gleb, ale stanowią również poważne zagrożenie dla zdrowia ludzi. Każdego roku na świecie dochodzi do około 385 milionów przypadków zatruć pestycydami.
To tylko część alarmujących danych z „Atlasu Pestycydów 2024”, wydanego przez Fundację im. Heinricha Bölla w Warszawie, Koalicję Żywa Ziemia i Polski Klub Ekologiczny Koło Miejskie w Gliwicach. Główny wniosek z raportu jest jasny: musimy konsekwentnie ograniczać stosowanie chemicznych pestycydów i inwestować w bezpieczne, zrównoważone alternatywy.
Agencja była odpowiedzialna za promocję raportu „Atlas Pestycydów 2024” w mediach. Cel został osiągnięty dzięki ogólnopolskiej kampanii medialnej oraz naszej obsłudze medialnej wydarzenia prasowego organizowanego przez autorów Atlasu.
W ramach działań media relations pozyskaliśmy 38 publikacji, zarówno w mediach ogólnopolskich, jak i regionalnych, w tym w czołowych redakcjach takich jak Onet.pl, TVP1, Rzeczpospolita czy zielona.interia.pl. Na wydarzenie agencja akredytowała 15 dziennikarzy z mediów mainstreamowych, a także z mediów specjalizujących się w tematyce rolniczej.
Łączny zasięg pozyskanych przez agencję publikacji wyniósł ponad 31 milionów osób, a dotarcie osiągnęliśmy na poziomie 1,6 mln kontaktów.