Skip links

Networking: podstawa budowania trwałych relacji i rozwoju silnej marki NGO

Umiejętność skutecznego budowania relacji, nawiązywania cennych kontaktów w ramach trzeciego sektora i poza nim, jest jednym z najcenniejszych zasobów organizacji pozarządowych. To, gdzie i jaki sposób podmiot NGO nawiązuje kontakty, bezpośrednio przekłada się na efektywność codziennych działań i realizowania misji.

Podczas jednodniowego szkolenia uczestnicy i uczestniczki poznają techniki i narzędzia skutecznego networkingu. Zdobędą również wiedzę, jak samodzielnie inspirować okazje do networkingu i jak sprawić, by nawiązane relacje przerodziły się w wieloletnie partnerstwa. Szkolenie zostanie uzupełnione o elementy warsztatowe. Podczas ćwiczenia realizowanego w grupach osoby uczestniczące będą miały okazję przetestować w czasie rzeczywistym informacje zdobyte podczas szkolenia oraz utrwalić nowe umiejętności.

Każdy z uczestników i uczestniczek otrzyma po szkoleniu pakiet materiałów, dzięki którym dodatkową poszerzą swoją wiedzę dotyczącą networkingu i będą mogli sprawdzić efektywność działań podejmowanych w tym obszarze.

Realizacjastacjonarne lub online dla maksymalnie 8 osób

Czas trwania: ok. 6 godzin z przerwą kawową

Koszt: 3 975 zł netto + 23% VAT

Efekty po szkoleniu:

  • Wiedza, jak rozpoznawać okazje do nawiązywania istotnych kontaktów i znajomości, które mogą przerodzić się w długoletnie partnerstwa.
  • Poznanie technik i narzędzi z obszaru skutecznego networkingu.
  • Umiejętność zwięzłego, atrakcyjnego i celnego prezentowania misji i zakresu działań organizacji wśród potencjalnych partnerów podczas różnych okazji.

Ramowy program szkolenia:

1.Networking – jak i gdzie nawiązywać relacje:

  • mapowanie interesariuszy (w tym strategicznych partnerów w trzecim sektorze i międzysektorowo)

Ćwiczenie: mapowanie interesariuszy i wyłanianie potencjalnych partnerów

  • narzędziownik – tworzenie kalendarza NGO: wydarzenia, na których warto być, konkursy, które warto śledzić, itp.,
  • social media jako ważne narzędzie networkingu – jak nawiązywać ważne kontakty na LinkedInie i nie tylko.

2.Jak zmonetyzować nowe kontakty i znajomości, czyli jak przełożyć efekty networkingu na korzyści dla organizacji – porady:

  • follow up + zasada kontaktu w 48h,
  • priorytetyzacja + formatka oceny pozyskanego kontaktu/potencjalnego partnera,
  • 3-etapowy plan budowania trwałych relacji.

3.Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, czyli jak się przedstawić i mówić o swojej działalności (skuteczna autoprezentacja, elevator pitch) podczas:

  • wystąpienia publicznego – skuteczna prezentacja w 30, 60 i 90 sek.,
  • pisząc maila do potencjalnego partnera.

Ćwiczenie: „Odgrywanie ról” – ćwiczenie z autoprezentacji.

4.Wystąpienie publiczne i co dalej?

  • checklista – o co warto zadbać przed wystąpieniem publicznym,
  • tipy – to zawsze działa.
Zobacz
Przeciągnij