Skip links

Nikt nie rodzi się ekspertem, czyli jak stworzyć własną markę eksperta od podstaw

Paradoksalnie wraz z rozwojem AI i możliwości samodzielnego znalezienia informacji na każdy temat, będzie rosło zapotrzebowanie na ekspertów. Będziemy poszukiwać jednostek, które pomogą nam odnaleźć się w morzu contentu. Eksperci już odgrywają ważną rolę w walce z dezinformacją, pokazując, gdzie leży prawda, a gdzie fałsz. Bycie ekspertem to nie tylko pełnie istotnej funkcji w społeczeństwie. Korzyści z posiadania marki eksperckiej jest więcej, m.in.: zyskanie rozpoznawalności w danej branży i możliwości wpływania na nią, zdobycie przewag na rynku pracy, dostęp do większej liczby szans zawodowych, czyli dynamiczny rozwój kariery, itp.

Nikt nie staje się ekspertem z momentem nadania sobie takiej etykietki. Dzieje się to dopiero wtedy, gdy inni dostrzegą eksperckość w danej jednostce. Nie wystarczy również posiadać dogłębnej wiedzy w danym obszarze oraz bogatego doświadczenia, aby zostać ekspertem. Aby pełnić taką funkcję w przestrzeni publicznej, trzeba wiedzieć, jak posiadane know-how zaprezentować i sprzedać odbiorcom. Najpierw trzeba zadbać o właściwe zaprojektowanie marki eksperta, a potem umiejętnie ją rozwijać oraz promować.

Każde z 7 spotkań online tworzących warsztaty obejmuje zarówno część teoretyczną, jak i praktyczną. Dzięki takiemu podejściu uczestnicy oraz uczestniczki zdobywają kompleksową wiedzę nt. budowania marki eksperckiej, a poznane informacje wykorzystują do realizacji interaktywnych ćwiczeń. Każde spotkanie kończy się przekazaniem źródeł i pomocy, które można wykorzystać w pracach nad własną marką eksperta.

Realizacjastacjonarne lub online dla maksymalnie 8 osób

Czas trwania: 7 spotkań x 75 min. (online) lub ok. 9 godz. z przerwą na lunch

Koszt: 5 795 zł netto + 23% VAT

Efekty po szkoleniu:

  • Znajomość różnic między marką osobistą a marką eksperta,
  • Posiadanie wiedzy dot. elementów budujących markę eksperta, oraz narzędzi, które są potrzebne do pozycjonowania się w roli eksperta branżowego w różnych kanałach,
  • Umiejętność zdefiniowania wyróżników własnej marki eksperckiej i wykorzystania przekazu dot. doświadczenia oraz know-how w pozycjonowaniu się w roli eksperta,
  • Umiejętność powiązania strategii dbania o własną markę eksperta ze świadomym rozwojem kariery zawodowej,
  • Wiedza, jak zmierzyć efektywność działań związanych z budowaniem marki eksperta

Ramowy program szkolenia:

Spotkanie 1: Marka eksperta – wprodzenie. Dlaczego warto zadbać o swoją markę eksperta?

  • Kim są eksperci i dlaczego ich potrzebujemy?
  • Różnice między marką eksperta a marką osobistą
  • Mindset eksperta, czyli: pisz jak ekspert, mów jak ekspert, zachowuj się jak ekspert

Spotkanie 2: LinkedIn – szlifujemy profil eksperta

  • Moc LinkedIn w budowaniu i promowaniu marki eksperta
  • Jak powinien wyglądać profil eksperta na LinkedIn – checklista
  • Budowanie sieci kontaktów na LInkedIn i linkedinowy savoir vivre

Spotkanie 3: Autoprezentacja i pozycjonowanie się eksperta na LinkedIn

  • Mapowanie swoich wartości i mocnych stron jako eksperta
  • Jak komunikować na LinkedIn przekaz dot. success story, doświadczenia i know-how
  • O tworzeniu contentu na LinkedIn i mocy storytellingu

Spotkanie 4: Ekspercki content (LinkedIn i inne kanały dotarcia)

  • Ekspercki content – cechy charakterystyczne. O odpowiedzialności eksperta za słowa
  • Nie tylko posty, czyli treści, które można tworzyć, by rozwijać i promować markę eksperta
  • Jak wdrożyć strategię omnichannel w budowaniu marki eksperta

Spotkanie 5: Sukces na LinkedIn (i nie tylko) i co dalej, czyli jak się przygotować do wystąpień medialnych?

  • Jak działają media, skąd dziennikarze biorą content, który publikują
  • Słowniczek mediów, który trzeba znać
  • Jak się przygotować do wystąpienia medialnego – checklista i przydatne wskazówki

Spotkanie 6: Kiedy ekspert traci wiarę w siebie, czyli skąd czerpać inspiracje, by rozwijać markę eksperta?

  • Motywujące success story znanych ekspertów
  • Sposoby na walkę z prokrastynacją i brakiem motywacji
  • Tworzymy “Inspirownik” eksperta

Spotkanie 7: Skąd wiadomo, że to wszystko działa, czyli monitoring działań i czynniki efektywności w procesie budowania marki eksperta

  • Analityka – jak działa algorytm LinkedIn
  • Moc danych i jak je czytać
Zobacz
Przeciągnij