Nikt nie rodzi się ekspertem, czyli jak stworzyć własną markę eksperta od podstaw
Paradoksalnie wraz z rozwojem AI i możliwości samodzielnego znalezienia informacji na każdy temat, będzie rosło zapotrzebowanie na ekspertów. Będziemy poszukiwać jednostek, które pomogą nam odnaleźć się w morzu contentu. Eksperci już odgrywają ważną rolę w walce z dezinformacją, pokazując, gdzie leży prawda, a gdzie fałsz. Bycie ekspertem to nie tylko pełnie istotnej funkcji w społeczeństwie. Korzyści z posiadania marki eksperckiej jest więcej, m.in.: zyskanie rozpoznawalności w danej branży i możliwości wpływania na nią, zdobycie przewag na rynku pracy, dostęp do większej liczby szans zawodowych, czyli dynamiczny rozwój kariery, itp.
Nikt nie staje się ekspertem z momentem nadania sobie takiej etykietki. Dzieje się to dopiero wtedy, gdy inni dostrzegą eksperckość w danej jednostce. Nie wystarczy również posiadać dogłębnej wiedzy w danym obszarze oraz bogatego doświadczenia, aby zostać ekspertem. Aby pełnić taką funkcję w przestrzeni publicznej, trzeba wiedzieć, jak posiadane know-how zaprezentować i sprzedać odbiorcom. Najpierw trzeba zadbać o właściwe zaprojektowanie marki eksperta, a potem umiejętnie ją rozwijać oraz promować.
Każde z 7 spotkań online tworzących warsztaty obejmuje zarówno część teoretyczną, jak i praktyczną. Dzięki takiemu podejściu uczestnicy oraz uczestniczki zdobywają kompleksową wiedzę nt. budowania marki eksperckiej, a poznane informacje wykorzystują do realizacji interaktywnych ćwiczeń. Każde spotkanie kończy się przekazaniem źródeł i pomocy, które można wykorzystać w pracach nad własną marką eksperta.
Realizacja: stacjonarne lub online dla maksymalnie 8 osób
Czas trwania: 7 spotkań x 75 min. (online) lub ok. 9 godz. z przerwą na lunch
Koszt: 5 795 zł netto + 23% VAT
Efekty po szkoleniu:
- Znajomość różnic między marką osobistą a marką eksperta,
- Posiadanie wiedzy dot. elementów budujących markę eksperta, oraz narzędzi, które są potrzebne do pozycjonowania się w roli eksperta branżowego w różnych kanałach,
- Umiejętność zdefiniowania wyróżników własnej marki eksperckiej i wykorzystania przekazu dot. doświadczenia oraz know-how w pozycjonowaniu się w roli eksperta,
- Umiejętność powiązania strategii dbania o własną markę eksperta ze świadomym rozwojem kariery zawodowej,
- Wiedza, jak zmierzyć efektywność działań związanych z budowaniem marki eksperta
Ramowy program szkolenia:
Spotkanie 1: Marka eksperta – wprodzenie. Dlaczego warto zadbać o swoją markę eksperta?
- Kim są eksperci i dlaczego ich potrzebujemy?
- Różnice między marką eksperta a marką osobistą
- Mindset eksperta, czyli: pisz jak ekspert, mów jak ekspert, zachowuj się jak ekspert
Spotkanie 2: LinkedIn – szlifujemy profil eksperta
- Moc LinkedIn w budowaniu i promowaniu marki eksperta
- Jak powinien wyglądać profil eksperta na LinkedIn – checklista
- Budowanie sieci kontaktów na LInkedIn i linkedinowy savoir vivre
Spotkanie 3: Autoprezentacja i pozycjonowanie się eksperta na LinkedIn
- Mapowanie swoich wartości i mocnych stron jako eksperta
- Jak komunikować na LinkedIn przekaz dot. success story, doświadczenia i know-how
- O tworzeniu contentu na LinkedIn i mocy storytellingu
Spotkanie 4: Ekspercki content (LinkedIn i inne kanały dotarcia)
- Ekspercki content – cechy charakterystyczne. O odpowiedzialności eksperta za słowa
- Nie tylko posty, czyli treści, które można tworzyć, by rozwijać i promować markę eksperta
- Jak wdrożyć strategię omnichannel w budowaniu marki eksperta
Spotkanie 5: Sukces na LinkedIn (i nie tylko) i co dalej, czyli jak się przygotować do wystąpień medialnych?
- Jak działają media, skąd dziennikarze biorą content, który publikują
- Słowniczek mediów, który trzeba znać
- Jak się przygotować do wystąpienia medialnego – checklista i przydatne wskazówki
Spotkanie 6: Kiedy ekspert traci wiarę w siebie, czyli skąd czerpać inspiracje, by rozwijać markę eksperta?
- Motywujące success story znanych ekspertów
- Sposoby na walkę z prokrastynacją i brakiem motywacji
- Tworzymy “Inspirownik” eksperta
Spotkanie 7: Skąd wiadomo, że to wszystko działa, czyli monitoring działań i czynniki efektywności w procesie budowania marki eksperta
- Analityka – jak działa algorytm LinkedIn
- Moc danych i jak je czytać