Oceany od wielu lat zalewane są tonami plastiku, a on rozkładając się, przenika do środowiska – w tym, do ludzkiego ciała. Od 2024 roku obowiązuje w Polsce podatek plastikowy, który ma doprowadzić do pozbycia się jego nadmiaru i do ponownego przetwarzania. Czy to wystarczy, by skutecznie zniechęcić ludzi do plastiku? Młodzież z całej Polski ma wątpliwości i bierze sprawy w swoje ręce – około 110 osób realizuje w tym temacie swoje projekty społeczne, w ramach programu “Mniej plastiku” Fundacji Zwolnieni z Teorii i Lidl Polska.
Zadaniem zespołu agencji w tym projekcie było zainteresowanie mediów tematem programu w kontekście Światowego Dnia Recyklingu, prezentując human story uczniowskich zespołów oraz najnowsze dane GUS dot. recyklingu. Dzięki przeprowadzonym działaniu na zasadach media relations pozyskaliśmy 37 publikacji w mediach tradycyjnych docierając do ponad 8,5 mln osób.
O programie i projektach społecznych młodzieży informowały takie media jak: Trójka Polskie Radio, Polskie Radio 24, Wprost, TVP 1 Teleexpress, Czwórka Polskie Radio, Meloradio, TVP Warszawa, Radio Plus Gdańsk, Radio Plus Warszawa, Muzo FM, ekologia.pl, podprad.pl i wiele innych.