Czy kontakt z naukowczyniami może zainspirować dziewczęta do nauk ścisłych? Badania pokazują, że tak. Aby wykorzystać ten potencjał, uczennica Maria Rutkowska stworzyła wydarzenie, które otworzyło drzwi młodym umysłom do świata nauki, technologii, inżynierii i matematyki (STEM). Czy to wystarczy, by zachęcić uczniów i uczennice do zgłębiania przedmiotów ścisłych? Młodzież z całej Polski już dzieli się swoją pasją – prawie 250 osób zrealizowało 47 projektów, docierając do blisko 1 miliona beneficjentów w ramach programu „Energia w nauce” Fundacji Zwolnieni z Teorii i firmy Enea. W tym projekcie zadaniem zespołu agencji było wypromowanie programu „Energia w nauce”, który ma celu wsparcie uczniów z pasją do edukacji i zamiłowaniem do nauk ścisłych. Pośrednim celem było także pozycjonowanie fundacji oraz firmy, w tym promowanie ich działań w zakresie odpowiedzialności społecznej. Inspirująca historia uczestniczki Olimpiady, nawiązania do Międzynarodowego Dnia Social Mediów oraz do toczącej się dyskusji o wpływie mediów społecznościowych na życie młodych pozwoliły osiągnąć wynik AVE ponad dwa razy większy od zaplanowanego i osiągnąć zamierzony cel. W ramach realizacji działań media relations pozyskaliśmy publikacje w mediach takich jak m.in. Polskie Radio 24, TVP3, RDC, i.pl, głoswielkopolski.pl.