Fairtrade- to jeden z systemów certyfikacji Sprawiedliwego Handlu – dąży do poprawy sytuacji drobnych rolników, poprzez uczciwe relacje w handlu, działa na rzecz wyższych cen skupu, godziwych warunków pracy i bardziej sprawiedliwych warunków dla rolników i pracowników w krajach rozwijających się. Kupując produkty ze znakiem Fairtrade konsumenci wspierają system produkcji, w którym szanuje się prawa pracownicze i dba o planetę.
Popularyzacją idei Sprawiedliwego Handlu i produktów ze znakiem Fairtrade zajmuje się Fundacja Fairtrade Polska. Od sierpnia 2020 roku Propsy PR odpowiada za komunikację medialną fundacji. Dotychczas zrealizowano 6 kampanii medialnych, których zasięg przewyższył 7 milionów odbiorców. Promowaliśmy współpracę Fairtrade Polska z KOKOworld, Kaufland, LOTOS, TK Maxx. Pozyskiwaliśmy publikacje w ogólnopolskich mediach ogólnoinformacyjnych, lifestylowych, spożywczych, biznesowych i kobiecych. Od kwietnia 2021 roku zadaniem agencji jest również prowadzenie fanpage’a “Fairtrade în România”, na którym tworzymy świadomościowe i edukacyjne posty oraz grafiki popularyzujące system Fairtrade w Rumunii.
W maju 2021 zajmowaliśmy się także pozyskiwaniem influncerów do kampanii sprzedaży charytatywnych koszulek z bawełny Fairtrade w sieci sklepów TK Maxx. W projekt włączyły się m.in. instagramerka i blogerka Katarzyna Błażejewska-Stuhr oraz podcasterka Katarzyna Zajączkowska-Fajto.