Kompetencyjny wolontariat pracowniczy – Propsy PR – pierwsza w Polsce agencja PR dla NGO i projektów społecznych

Kompetencyjny wolontariat pracowniczy

06-06-2018

Bain & Company, czołowa firma doradztwa strategicznego oderwała swoich pracowników od biznesowych projektów, aby przez dwa miesiące pomagali pro bono fundacji Social Wolves.

Globalna firma konsultingowa Bain & Company przez dwa miesiące oddelegowała aż trzech swoich konsultantów do wsparcia fundacji Social Wolves, organizatora praktycznej olimpiady Zwolnieni z Teorii, największej olimpiady dla studentów i licealistów, gdzie wyzwaniem jest zrobienie własnego projektu społecznego. Przez ten czas przygotowali rekomendacje, strategie i doradztwo, za które są w stanie płacić wyłącznie największe firmy i fundusze inwestycyjne.

Zdarza się, że konsultanci doradzają organizacjom pozarządowym, jednak znaczące było zaangażowanie pracy trzech wysoko wykwalifikowanych osób w tak długim czasie, aby mogli przekazać to, co mają najcenniejsze – wiedzę. Bain & Co. działa w Polsce od ponad 6 lat i postanowił wybrać jedną organizację, w którą zainwestuje czas i energię swoich pracowników. Po wielu analizach wybrali organizatora olimpiady Zwolnieni z Teorii, która angażuje tysiące młodych ludzi w aktywność społeczną w całej Polsce, jednocześnie uczy ich profesjonalnego zarządzania projektami, współpracy i rozwiązywania problemów w praktyce. – Wybraliśmy tę organizację ze względu na dwie rzeczy: realny wpływ na tysiące osób każdego roku oraz pewność, że wypracowane wspólnie rekomendacje będą miały szanse być efektywnie wdrożone – mówi Jacek Poświata, partner zarządzający Bain & Company Poland & CEE.

Po dwóch miesiącach pracy Bain & Co. opracował dla fundacji trzy strategiczne kwestie. Po pierwsze spośród kilkudziesięciu pomysłów, które miał zespół fundacji, konsultanci ustalili cztery najbardziej efektywne działania, których celem jest zwiększenie zmiany społecznej fundacji. Po drugie stworzył strategię fundraisingową organizacji. Po trzecie przeanalizował kierunki potencjalnego rozwoju zagranicznego. Wsparcie firmy konsultingowej okazało się być pożyteczne dla obu stron. Fundacja Social Wolves zyskała profesjonalną usługę doradczą w zakresie planowania i wdrażania strategii organizacji na najbliższe lata. Natomiast Bain & Co. realizując niekonwencjonalny wolontariat pracowniczy dał możliwość swoim pracownikom zrobienia zupełnie nietypowego projektu, który zmienia świat na lepsze. – W Bain & Co. pracują ludzie, których motywuje chęć realnej zmiany otoczenia. Cieszymy się, że dzięki współpracy z Social Wolves mieliśmy okazję wpłynąć na rozwój kompetencji przyszłości u młodych ludzi, takich jak współpraca, komunikacja i przywództwo – dodaje Jacek Poświata.

Prezes fundacji Social Wolves, Paula Bruszewska zauważa, że wsparcie doradcze jest niesłychanie ważne i cenne dla tak dynamicznych organizacji jak jej, lecz nieosiągalne finansowo dla trzeciego sektora. – Bain & Co. pokazał, że potrafi wejść w buty nie tylko szefostwa korporacji, ale również zupełnie inaczej działającej organizacji pozarządowej. To wzbudza największy szacunek – dodaje Bruszewska i zaznacza, że ta współpraca stanowi inspirację dla innych firm, aby wspierać organizacje działające dla dobra społecznego. Jednocześnie Bruszewska podkreśla, że widzi potencjał na podobny projekt pro bono w zakresie IT. Organizacje społeczne, w tym jej fundacja, tworzą na co dzień własną technologię, która pozwala dotrzeć z nowoczesną edukacją do tysięcy młodych ludzi w Polsce niezależnie od miejsca zamieszkania.

 

WRÓĆ

Chcesz się dowiedzieć, jak zrealizować efektywną kampanię społeczną?

Pobierz bezpłatny Inspirownik