Długo liczyliśmy, jak wiele korzyści przynosi działanie public relations. Nie sposób podać konkretnej liczby, ale są dowody na to, że:
• PR zapewnia wzrost rozpoznawalności marki w dyskusji publicznej. To ułatwia pozyskanie funduszy od sponsorów czy z crowdfundingu, a także podnosi zainteresowanie wśród nowych odbiorców czy pozwala na otwarcie pierwszych rozmów z decydentami politycznymi.
• PR pozwala mądrze zażegnać kryzys wizerunkowy i wyjść obronną ręką z trudnej sytuacji.
• Nagłośnienie ważnych tematów rozpoczyna realne zmiany społeczne. Dlatego tak ważne jest poinformowanie o akcji, projekcie, idei lub zabranie zdania, które promuje dany pogląd wśród opinii publicznej – w tym decydentów i potencjalnych fundatorów. Już dziś skutecznie rozpocznij zmiany społeczne
Budowanie wizerunku i dobrych skojarzeń z marką wymaga strategii, działania długofalowego i skuteczności. Pomyśl o PR jako o inwestycji w przyszłość swojej organizacji, promowaniu idei, wartości i działań, które robisz. Public relations opiera się w dużej mierze na budowaniu i pielęgnowaniu relacji, dlatego zastanów się:
• Czy wolisz wystąpić w mediach w czasie antenowym czy wykupić reklamę? Public relations pozwoli pozycjonować ekspertów organizacji w czasie, w którym odbiorcy słuchają, oglądają i czytają media z prawdziwym zainteresowaniem.
• Czy masz poczucie, że ważne tematy umykają w dyskusji publicznej? Zainwestuj w transparentne promowanie idei czy rozwiązań, które pokażesz w mediach tradycyjnych i społecznościowych, zbierając przy tym grono liderów opinii i organizacji społecznych myślących podobnie.
• Czy odczuwasz zmęczenie reklamami? Zainwestuj w merytorycznie dobrej jakości treści, publikuj szeroko i promuj w debacie publicznej wykorzystując najnowsze narzędzia komunikacji.
• Czy szukasz wsparcia kompetencyjnego dla siebie i zespołu? W Propsy eksperci są po to, aby udzielić porad, wskazać lepsze rozwiązania, poddać refleksji rzeczy przyjęte za oczywiste. Nie jesteśmy coachami, ale doradcami w kwestiach relacji publicznych, budowania wizerunku i wystąpień publicznych.
• Co mówią twarde dane wyjęte z monitoringu mediów? Poddajemy analizie nie tylko liczby, ale też materiały publikowane w przestrzeni medialnej – wypowiedzi, posty, komentarze – przedstawiając jakościowe analizy obecności w mediach tradycyjnych i społecznościowych, napisane językiem zrozumiałym w przejrzystej formie.
• Czy masz gotowość do budowania i pielęgnowania relacji? Jeśli nie masz dużych budżetów na regularny zakup mediów to nie musisz skreślić marzeń o obecności w telewizji, radiu czy prasie. Zespół Propsy ma stałe relacje z dziennikarzami i dziennikarkami w wielu mediach ogólnopolskich, jak i lokalnych z całej Polski, a także branżowych, specjalistycznych czy opiniotwórczych.
• Osoby i zespoły działające w organizacjach pozarządowych
• Liderzy i liderki społeczne
• Zespoły działające społecznie
• Fundraiserzy
• Rzecznicy prasowi w firmach czy instytucjach publicznych
• Przedsiębiorcy społeczni
• Managerowie CSR
• Managerowie marketingu
• Przedstawiciele każdego biznesu, który realizuje projekt społeczny