Komunikacja sprzyja tym, którzy nad nią pracują. Nawet najlepsza informacja prasowa nie zadziała, gdy nie dotrze do odpowiednich ludzi. Naucz się dobierać odpowiednie media, tworzyć wciągające narracje i angażujące historie. Ćwicz wystąpienia medialne, trenuj efektywną komunikację interpersonalną. Poznaj etapy prowadzenia komunikacji i sposoby raportowania wyników.
Na bieżąco śledzimy zmiany na rynku mediów i trendy w pracy dziennikarskiej. Doskonalimy umiejętność komunikowania się z dziennikarzami i przygotowywanie materiałów, które staną się pomocą w ich pracy – wszystko po to, by głos Światozmieniaczy_czek przebił się przez medialny szum.
Wierzymy, że sprawna komunikacja wewnętrzna współgra ze skuteczną komunikacją zewnętrzną tworząc udany PR, a budowanie marki organizacji powinno zaczynać się już na poziomie codziennych aktywności pracowników:
Organizacje pozarządowe działają przy ważnych tematach społecznych m.in. dotyczących wykluczenia społecznego, społeczeństwa obywatelskiego, ekologii czy przejrzystości państwa i innych. Mimo posiadania ciekawych tematów do promocji, często miewają problemy z wewnętrzną organizacją komunikacji zewnętrznej, przez co działania te nie są prowadzone w najbardziej optymalny sposób.
Podczas szkolenia, które obejmie elementy teorii z praktyką, uczestnicy poznają możliwości, sposoby oraz narzędzia do skutecznego organizowania komunikacji. Szkolenie umożliwi nie tylko zgłębienie wiedzy na temat organizowania komunikacji, ale także zdobycie podstawowych kompetencji z zakresu planowania i układania działań komunikacyjnych.
RAMOWY PROGRAM:
· Dlaczego organizacja komunikacji jest tak bardzo ważna?
· Kluczowe elementy komunikacji: planowanie, wdrażanie, monitoring i ewaluacja
· Planowanie komunikacji: przez porządek czy przez chaos?
· Narzędzia organizacji komunikacji wewnętrznej (Asana, Trello, Messenger, mailing, kalendarz, dysk itp.)
· Narzędzia komunikacji zewnętrznej (strona www, Facebook, Instagram, Twitter, mailing itp.- dobrane w zależności od zasobów organizacji)
· Promocja krzyżowa – co to jest i jak działa
· Ćwiczenia: prezentacja komunikacji zewnętrznej uczestników/czek
· Podstawy komunikacji werbalnej – empatia a nie ocena
· Ćwiczenie: słuchanie ze zrozumieniem
We współczesnym świecie zautomatyzowanych maszyn coraz częściej liczy się umiejętność komunikacji z innymi ludźmi. Skuteczne zespoły to takie, które potrafią w sposób efektywny i szanujący rozmówców porozumiewać się wewnętrznie i komunikować na zewnątrz. Podczas warsztatu z dobrej komunikacji uczestnicy poznają dobre praktyki i zasady komunikacji oraz wypracują własne reguły porozumiewania się. Ćwiczenia przeplatane są z teorią, co pozwala osobom w nim uczestniczącym zanurzyć się w doświadczeniu i zrozumieć, co jest ważne w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Warsztat sprzyja pozyskaniu wiedzy teoretycznej oraz integracji zespołu.
RAMOWY PROGRAM:
· Zasady dobrej komunikacji – tworzenie kodeksu komunikacji w zespole organizacji. Ćwiczenie
· Różnorodne style myślenia – jak porozumieć się z innymi osobami?
· Na czym polega skuteczna komunikacja zewnętrzna? Teoria
· Odbiorcy – narzędzia – komunikaty. Od praktyki do teorii
· Jak przebiega proces komunikacji od wewnątrz do zewnątrz? Burza mózgów moderowana przez prowadzącą
· Jak mówić o trudnych tematach?
· Jak mówić o…? Ćwiczenie praktyczne
· Ćwiczenie: co słyszą inni, kiedy mówię…
· Komunikacja bez przemocy – teoria i ćwiczenia [podstawowy poziom]
Organizacje pozarządowe działające przy ważnych tematach społecznych m.in. dotyczących wykluczenia społecznego, społeczeństwa obywatelskiego, przejrzystości państwa, popularyzacji badań naukowych i innych, często zapominają o tym, jak istotnym elementem w profesjonalizacji ich działań jest dbanie o markę organizacji, której poprawne budowanie, umożliwia efektywne realizowanie celów statutowych, komunikacyjnych czy fundraisingowych, co umożliwia lepszą rozpoznawalność organizacji na zewnątrz. Podczas szkolenia, które obejmie elementy teorii z praktyką, uczestnicy poznają sposoby skutecznego budowania marki organizacji na poziomie codziennych aktywności pracowników i trenerów współpracujących z organizacją. Szkolenie umożliwi nie tylko zgłębienie wiedzy na temat profesjonalnego sposobu budowania marki organizacji, ale także zdobycie podstawowych kompetencji z zakresu wystąpień publicznych.
RAMOWY PROGRAM:
· TEORIA: Co nas wyróżnia?
· ĆWICZENIE: efektywna prezentacja naszej organizacji (elevator pitch)
· TEORIA: elementy dobrego wystąpienia publicznego. Jak mówić, aby nas słuchali?
· Wyboistości na drodze, czyli jak rozmawiać z trudnym klientem? (teoria + ćwiczenia)
· Miło, acz asertywnie – sposoby prowadzenia rozmów z interesariuszami.
· CASE STUDY: Przykłady dobrego i złego budowania marki
Organizacje pozarządowe czy jednostki samorządowe działające przy trudnych tematach np. dot. wykluczenia społecznego, społeczeństwa obywatelskiego, przejrzystości państwa, popularyzacji badań naukowych mają często dylemat, jak skutecznie mówić o swoich wartościach. Podczas szkolenia podejmujemy temat wyboru odpowiedniego języka, argumentacji, formułowania treści i uatrakcyjnienia tematu.
RAMOWY PROGRAM:
· Wartości w organizacji – jak mówić i pracować szanując zasady. O komunikacji wewnętrznej
· Kluczowe elementy komunikacji zewnętrznej
· Odbiorcy – jak mówić, aby nas zrozumieli?
· Koszyki językowe
· Argumenty, metafory, anegdoty – narzędzie efektywnej komunikacji
· Jak mówić o naszym temacie? Ćwiczenie
· Inspirujące studia przypadku
Anna Kiedrzyńska-Tui 508 107 171
Szkolenie „Budowanie relacji z mediami” zakłada część teoretyczną, wyjaśniającą tajniki pracy dziennikarzy, praktyki w branży medialnej, i pokazującą sytuację polskich mediów, oraz praktyczną polegającą na szlifowaniu umiejętności w budowaniu i utrzymaniu relacji z mediami.
RAMOWY PROGRAM:
· Teoria: świat mediów – jak pracują dziennikarze, czego potrzebują?
· Narzędzia pracy dziennikarza
· Social media w komunikacji z mediami – jak wykorzystać nasze kanały na Facebooku czy Twitterze do kontaktu z dziennikarzami?
· Jak wybrać dziennikarza? Mój temat jego celem
· Ćwiczenie: jak dopasować medium do tematu?
· Narzędzia komunikacji. Jak zainteresować dziennikarza tematem?
· Ćwiczenie: przykładowa rozmowa z dziennikarką (atrakcyjne opowiadanie o temacie)
· Inwestycja w relacje międzyludzkie. Czego potrzebuje dziennikarz? Co organizacja może mu dać?
· Ćwiczenie: pisanie krótkiej notki prasowej (zasada 5W)
· Ćwiczenie: tworzenie przyciągających tytułów
· Media a pandemia
· Storytelling – każdy może być bohaterem mediów. Daj się opowiedzieć
· Jak budować bazy mediów i kontaktów
· W jaki sposób tworzyć ciekawe treści, mailingi i briefy dla dziennikarzy?
· Aktualizacja danych
· Efektywne wysyłki masowe do mediów
Wystąpienia medialne to sztuka nie tylko sprawnego formułowania swoich myśli, wiedzy i przekazu, ale także opanowania stresu, swojego ciała oraz dobrego poruszania się przed kamerą czy mikrofonem w trakcie wywiadu medialnego. Podczas praktycznego szkolenia uczestnicy i uczestniczki będą występować przed kamerą podczas krótkich 3-5 minutowych sesji, a eksperci Propsy PR udzielą informacji zwrotnych (zarówno do treści, jak i formy przekazu) w postaci konstruktywnej krytyki oraz przedstawią warte zapamiętania wskazówki na przyszłość. Szkolenie prowadzone jest z użyciem statywu i telefonu z kamerą. Ćwiczenia przeplatane są teorią, co pozwala osobom w nim uczestniczącym zanurzyć się w doświadczeniu i zrozumieć, co jest ważne w wystąpieniach medialnych.
RAMOWY PROGRAM:
Podczas szkolenia podejmowane są następujące kwestie:
· Teoria: na czym polega dobre wystąpienie medialne?
· Zrozumieć dziennikarza. Jakie są potrzeby i oczekiwania mediów?
· Ćwiczenie: wystąpienia medialne przed kamerą. 3-5 minutowe sesje nagrań wideo+audio każdego uczestnika szkolenia z użyciem kamery z telefonu na statywie wraz z oświetleniem
· Odtwarzanie i analiza nagranego materiału wraz z feedbackiem od prowadzącego szkolenie
· Najtrudniejszy pierwszy krok. Jak zacząć kontakt z dziennikarzem?
· Jak być zrozumianym? Segregacja treści (argumenty, przykłady, trudne słowa)
· Ćwiczenie: symulacja wywiadu z dziennikarzem_ką
· Ważne elementy składowe wystąpień medialnych (radiowo-telewizyjnych): mowa ciała, język dopasowany do słuchaczy, intonacja etc.
· Ćwiczenie: Jak opanować stres?
· Dobre przemowy. Konstrukcja, argumenty, przykłady
· Muszą Cię zrozumieć. Ćwiczenia na dykcję
· Nauka udzielania wypowiedzi medialnych przez praktykę
· Jak przygotować się do spotkania z dziennikarzem_ką?
Szkolenie „Prowadzenie kampanii medialnej/informacyjnej” zakłada część teoretyczną wyjaśniającą, w jaki sposób planować i realizować kampanie, by mogły docierać do pożądanych grup odbiorców, oraz praktyczną, pokazującą przykładowe kampanie z Polski i zagranicy.
RAMOWY PROGRAM:
· Planowanie kampanii – przekaz, odbiorcy, zasoby
· Kanały w kampaniach: przykładowe kanały do wykorzystania
· Kluczowe elementy budowania zasięgów kampanii: wiral, preteksty, influencerzy
· Jak wykorzystać social media do zwiększania zasięgu kampanii?
· Wdrożenie kampanii a sytuacja zewnętrzna (pandemia, strajki)
· Sprzymierzeńcy kampanii: biznes, urzędy, instytucje zagraniczne
· Jak planować budżet kampanii lub jak dostosować kampanię do posiadanego budżetu
· Monitoring i ewaluacja kampanii
Szkolenie dla członków organizacji pozarządowych oraz pracowników administracji publicznej zakłada przekazanie podstawowej wiedzy oraz praktycznych wskazówek ułatwiających nawiązanie oraz utrzymanie relacji z biznesem. Tak trudna umiejętność poszukiwania partnerów biznesowych jest dziś jedną z bardziej pożądanych cech wśród pracowników trzeciego sektora czy administracji publicznej. Z drugiej strony biznes chciałby móc zaoferować coś znacznie więcej niż tylko finansowe wsparcie. Dobre relacje z biznesem zapewniają nie tylko wsparcie finansowe, ale także budują sieć sprzymierzeńców, partnerów oraz przyjaciół, z której skorzystać w przyszłości można będzie w wielu innych obszarach. Podczas szkolenia podejmowanie są następujące kwestie:
RAMOWY PROGRAM:
· Co organizacja może dać biznesowi?
· Co biznes może dać organizacji (prócz pieniędzy)?
· Z jakimi organizacjami rozmawia biznes?
· Jak rozpocząć? Spokój, strategia, systematyczność. Komunikat o korzyściach
· Budowanie partnerstwa
· Negocjacje. Jak przygotować się do rozmów?
· Kierownik, manager, a może prezes. Z kim rozmawiać w organizacji?
· Profesjonalne narzędzia komunikacji
· Czego boi się biznes? Kryzysy wizerunkowe
· Dobra współpraca długofalowa – wykresy, raportowanie, włączanie w działanie, feedback
Wystąpienia publiczne to sztuka nie tylko sprawnego formułowania swoich myśli, wiedzy i przekazu, ale także opanowania stresu, swojego ciała oraz dobrego poruszania się po scenie. Podczas praktycznego szkolenia uczestnicy przedstawią swoje 3-5 minutowe wystąpienia, a eksperci PROPSY PR przekażą do nich informacje zwrotne (zarówno do treści, jak i formy przekazu), konstruktywną krytykę i przedstawią warte zapamiętania wskazówki na przyszłość.
RAMOWY PROGRAM:
Szkolenie zakłada część teoretyczną przeplataną wystąpieniami uczestników. Podczas szkolenia podejmowane są następujące kwestie:
· Teoria: na czym polega dobre wystąpienie publiczne?
· Ćwiczenia: wystąpienia publiczne uczestników.
· Najtrudniejszy pierwszy krok. Jak zacząć?
· Jak być zrozumianym? Segregacja treści (argumenty, przykłady, trudne słowa)
· Dobra prezentacja: elementy składowe dobrej oprawy graficznej.
· Ważne elementy składowe wystąpień publicznych: mowa ciała, język dopasowany do słuchaczy, intonacja etc.
· Ćwiczenie: Jak opanować stres?
· Dobre przemowy. Konstrukcja, argumenty, przykłady.
· Muszą Cię zrozumieć. Ćwiczenia na dykcję.
· Jak nawiązać kontakt z publicznością?
· Odbiorcy – ludzie są najważniejsi
· Przygotowanie dobrego komunikatu
Kampanie z udziałem influencerów są już od dłuższego czasu stałym elementem strategii promocyjnych w Polsce i na świecie. Ze szkolenia „Relacje z influencerami” dowiesz się, jak z ich udziałem nagłośnić inicjatywę społeczną, zachęcić do pobierania użytecznej aplikacji czy rozpowszechnić wyniki ważnych badań. Jak przeprowadzić taką współpracę, by osiągnąć wyznaczone cele i nie złamać prawa?
RAMOWY PROGRAM:
· Kim jest influencer?
· Podział influencerów
· Dlaczego warto współpracować z influencerami?
· Jak dobierać influencerów do współpracy i gdzie ich szukać?
· Jak rozpocząć współpracę?
· O czym warto pamiętać planując współpracę z influencerami?
· Jak planować budżet?
· Jak być fair wobec prawa – wytyczne UOKiK