Public relations dla NGO – Propsy PR – pierwsza w Polsce agencja PR dla NGO i projektów społecznych

Public relations dla NGO.
Jak zamienić swoje działania w medialną opowieść?

Komunikacja sprzyja  tym, którzy nad nią pracują. Nawet najlepsza informacja prasowa nie zadziała, gdy nie dotrze do odpowiednich ludzi. Naucz się dobierać odpowiednie media,  tworzyć wciągające narracje i angażujące historie. Ćwicz wystąpienia medialne, trenuj efektywną komunikację interpersonalną. Poznaj etapy prowadzenia komunikacji i sposoby raportowania wyników.

Na bieżąco śledzimy zmiany na rynku mediów i trendy w pracy dziennikarskiej. Doskonalimy umiejętność komunikowania się z dziennikarzami i przygotowywanie materiałów, które staną się pomocą w ich pracy – wszystko po to, by głos Światozmieniaczy_czek przebił się przez medialny szum.

Wierzymy, że sprawna komunikacja wewnętrzna współgra ze skuteczną komunikacją zewnętrzną tworząc udany PR, a  budowanie marki organizacji powinno zaczynać się już na poziomie codziennych aktywności pracowników:

Komunikacja wewnętrzna:

Na spontanie czy w Asanie? Planowanie i organizacja komunikacji

Organizacje pozarządowe działają przy ważnych tematach społecznych m.in. dotyczących wykluczenia społecznego, społeczeństwa obywatelskiego, ekologii czy przejrzystości państwa i innych. Mimo posiadania ciekawych tematów do promocji, często miewają problemy z wewnętrzną organizacją komunikacji zewnętrznej, przez co działania te nie są prowadzone w najbardziej optymalny sposób.

Podczas szkolenia, które obejmie elementy teorii z praktyką, uczestnicy poznają możliwości, sposoby oraz narzędzia do skutecznego organizowania komunikacji. Szkolenie umożliwi nie tylko zgłębienie wiedzy na temat organizowania komunikacji, ale także zdobycie podstawowych kompetencji z zakresu planowania i układania działań komunikacyjnych. 

RAMOWY PROGRAM:

· Dlaczego organizacja komunikacji jest tak bardzo ważna?

· Kluczowe elementy komunikacji: planowanie, wdrażanie, monitoring i ewaluacja

· Planowanie komunikacji: przez porządek czy przez chaos?

· Narzędzia organizacji komunikacji wewnętrznej (Asana, Trello, Messenger, mailing, kalendarz, dysk itp.)

· Narzędzia komunikacji zewnętrznej (strona www, Facebook, Instagram, Twitter, mailing itp.- dobrane w zależności od zasobów organizacji)

· Promocja krzyżowa – co to jest i jak działa

· Ćwiczenia: prezentacja komunikacji zewnętrznej uczestników/czek

· Podstawy komunikacji werbalnej – empatia a nie ocena

· Ćwiczenie: słuchanie ze zrozumieniem

Proszę mi nie przerywać, czyli warsztat dobrej komunikacji w zespole

We współczesnym świecie zautomatyzowanych maszyn coraz częściej liczy się umiejętność komunikacji z innymi ludźmi. Skuteczne zespoły to takie, które potrafią w sposób efektywny i szanujący rozmówców porozumiewać się wewnętrznie i komunikować na zewnątrz. Podczas warsztatu z dobrej komunikacji uczestnicy poznają dobre praktyki i zasady komunikacji oraz wypracują własne reguły porozumiewania się. Ćwiczenia przeplatane są z teorią, co pozwala osobom w nim uczestniczącym zanurzyć się w doświadczeniu i zrozumieć, co jest ważne w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Warsztat sprzyja pozyskaniu wiedzy teoretycznej oraz integracji zespołu.

RAMOWY PROGRAM:

· Zasady dobrej komunikacji – tworzenie kodeksu komunikacji w zespole organizacji. Ćwiczenie

· Różnorodne style myślenia – jak porozumieć się z innymi osobami?

· Na czym polega skuteczna komunikacja zewnętrzna? Teoria

· Odbiorcy – narzędzia – komunikaty. Od praktyki do teorii

· Jak przebiega proces komunikacji od wewnątrz do zewnątrz? Burza mózgów moderowana przez prowadzącą

· Jak mówić o trudnych tematach?

· Jak mówić o…? Ćwiczenie praktyczne

· Ćwiczenie: co słyszą inni, kiedy mówię…

· Komunikacja bez przemocy – teoria i ćwiczenia [podstawowy poziom]

Buntownik czy mędrzec - jaka jest marka twojej organizacji?

Organizacje pozarządowe działające przy ważnych tematach społecznych m.in. dotyczących wykluczenia społecznego, społeczeństwa obywatelskiego, przejrzystości państwa, popularyzacji badań naukowych i innych, często zapominają o tym, jak istotnym elementem w profesjonalizacji ich działań jest dbanie o markę organizacji, której poprawne budowanie, umożliwia efektywne realizowanie celów statutowych, komunikacyjnych czy fundraisingowych, co umożliwia lepszą rozpoznawalność organizacji na zewnątrz. Podczas szkolenia, które obejmie elementy teorii z praktyką, uczestnicy poznają sposoby skutecznego budowania marki organizacji na poziomie codziennych aktywności pracowników i trenerów współpracujących z organizacją. Szkolenie umożliwi nie tylko zgłębienie wiedzy na temat profesjonalnego sposobu budowania marki organizacji, ale także zdobycie podstawowych kompetencji z zakresu wystąpień publicznych.   

RAMOWY PROGRAM:

· TEORIA: Co nas wyróżnia? 

· ĆWICZENIE: efektywna prezentacja naszej organizacji (elevator pitch) 

· TEORIA: elementy dobrego wystąpienia publicznego. Jak mówić, aby nas słuchali?

· Wyboistości na drodze, czyli jak rozmawiać z trudnym klientem? (teoria + ćwiczenia)

· Miło, acz asertywnie – sposoby prowadzenia rozmów z interesariuszami. 

· CASE STUDY: Przykłady dobrego i złego budowania marki

Z sercem i rozumem. Jak mówić o wartościach?

Organizacje pozarządowe czy jednostki samorządowe działające przy trudnych tematach np. dot. wykluczenia społecznego, społeczeństwa obywatelskiego, przejrzystości państwa, popularyzacji badań naukowych mają często dylemat, jak skutecznie mówić o swoich wartościach. Podczas szkolenia podejmujemy temat wyboru odpowiedniego języka, argumentacji, formułowania treści i uatrakcyjnienia tematu.

RAMOWY PROGRAM:

· Wartości w organizacji – jak mówić i pracować szanując zasady. O komunikacji wewnętrznej

· Kluczowe elementy komunikacji zewnętrznej

· Odbiorcy – jak mówić, aby nas zrozumieli?

· Koszyki językowe

· Argumenty, metafory, anegdoty – narzędzie efektywnej komunikacji

· Jak mówić o naszym temacie? Ćwiczenie

· Inspirujące studia przypadku

Chcesz, żebyśmy przeprowadzili dla Ciebie szkolenie?

Napisz do nas lub zadzwoń

Komunikacja zewnętrzna:

Zasada win-win, czyli jak budować relację z mediami?

Szkolenie „Budowanie relacji z mediami” zakłada część teoretyczną, wyjaśniającą tajniki pracy dziennikarzy, praktyki w branży medialnej, i pokazującą sytuację polskich mediów, oraz praktyczną polegającą na szlifowaniu umiejętności w budowaniu i utrzymaniu relacji z mediami. 

RAMOWY PROGRAM:

· Teoria: świat mediów – jak pracują dziennikarze, czego potrzebują?

· Narzędzia pracy dziennikarza

· Social media w komunikacji z mediami – jak wykorzystać nasze kanały na Facebooku czy Twitterze do kontaktu z dziennikarzami?

· Jak wybrać dziennikarza? Mój temat jego celem

· Ćwiczenie: jak dopasować medium do tematu?

· Narzędzia komunikacji. Jak zainteresować dziennikarza tematem?

· Ćwiczenie: przykładowa rozmowa z dziennikarką (atrakcyjne opowiadanie o temacie)

· Inwestycja w relacje międzyludzkie. Czego potrzebuje dziennikarz? Co organizacja może mu dać?

· Ćwiczenie: pisanie krótkiej notki prasowej (zasada 5W)

· Ćwiczenie: tworzenie przyciągających tytułów

· Media a pandemia

· Storytelling – każdy może być bohaterem mediów. Daj się opowiedzieć

· Jak budować bazy mediów i kontaktów

· W jaki sposób tworzyć ciekawe treści, mailingi i briefy dla dziennikarzy?

· Aktualizacja danych

· Efektywne wysyłki masowe do mediów

Jak cię widzą, tak cię piszą. O sztuce wystąpień medialnych

Wystąpienia medialne to sztuka nie tylko sprawnego formułowania swoich myśli, wiedzy i przekazu, ale także opanowania stresu, swojego ciała oraz dobrego poruszania się przed kamerą czy mikrofonem w trakcie wywiadu medialnego. Podczas praktycznego szkolenia uczestnicy i uczestniczki będą występować przed kamerą podczas krótkich 3-5 minutowych sesji, a eksperci Propsy PR udzielą informacji zwrotnych (zarówno do treści, jak i formy przekazu) w postaci konstruktywnej krytyki oraz przedstawią warte zapamiętania wskazówki na przyszłość. Szkolenie prowadzone jest z użyciem statywu i telefonu z kamerą. Ćwiczenia przeplatane są teorią, co pozwala osobom w nim uczestniczącym zanurzyć się w doświadczeniu i zrozumieć, co jest ważne w wystąpieniach medialnych. 

RAMOWY PROGRAM:

Podczas szkolenia podejmowane są następujące kwestie:

· Teoria: na czym polega dobre wystąpienie medialne? 

· Zrozumieć dziennikarza. Jakie są potrzeby i oczekiwania mediów?

· Ćwiczenie: wystąpienia medialne przed kamerą. 3-5 minutowe sesje nagrań wideo+audio każdego uczestnika szkolenia z użyciem kamery z telefonu na statywie wraz z oświetleniem

· Odtwarzanie i analiza nagranego materiału wraz z feedbackiem od prowadzącego szkolenie

· Najtrudniejszy pierwszy krok. Jak zacząć kontakt z dziennikarzem?

· Jak być zrozumianym? Segregacja treści (argumenty, przykłady, trudne słowa)

· Ćwiczenie: symulacja wywiadu z dziennikarzem_ką

· Ważne elementy składowe wystąpień medialnych (radiowo-telewizyjnych): mowa ciała, język dopasowany do słuchaczy, intonacja etc.

· Ćwiczenie: Jak opanować stres?

· Dobre przemowy. Konstrukcja, argumenty, przykłady

· Muszą Cię zrozumieć. Ćwiczenia na dykcję

· Nauka udzielania wypowiedzi medialnych przez praktykę

· Jak przygotować się do spotkania z dziennikarzem_ką?

Kampania medialna, społeczna lub informacyjna – od A do Z

Szkolenie „Prowadzenie kampanii medialnej/informacyjnej” zakłada część teoretyczną wyjaśniającą, w jaki sposób planować i realizować kampanie, by mogły docierać do pożądanych grup odbiorców, oraz praktyczną, pokazującą przykładowe kampanie z Polski i zagranicy.

RAMOWY PROGRAM:

· Planowanie kampanii – przekaz, odbiorcy, zasoby

· Kanały w kampaniach: przykładowe kanały do wykorzystania 

· Kluczowe elementy budowania zasięgów kampanii: wiral, preteksty, influencerzy

· Jak wykorzystać social media do zwiększania zasięgu kampanii?

· Wdrożenie kampanii a sytuacja zewnętrzna (pandemia, strajki)

· Sprzymierzeńcy kampanii: biznes, urzędy, instytucje zagraniczne

· Jak planować budżet kampanii lub jak dostosować kampanię do posiadanego budżetu

· Monitoring i ewaluacja kampanii

Od pierwszego kontaktu do podpisania kontraktu. Jak komunikować się z biznesem?

Szkolenie dla członków organizacji pozarządowych oraz pracowników administracji publicznej zakłada przekazanie podstawowej wiedzy oraz praktycznych wskazówek ułatwiających nawiązanie oraz utrzymanie relacji z biznesem. Tak trudna umiejętność poszukiwania partnerów biznesowych jest dziś jedną z bardziej pożądanych cech wśród pracowników trzeciego sektora czy administracji publicznej. Z drugiej strony biznes chciałby móc zaoferować coś znacznie więcej niż tylko finansowe wsparcie. Dobre relacje z biznesem zapewniają nie tylko wsparcie finansowe, ale także budują sieć sprzymierzeńców, partnerów oraz przyjaciół, z której skorzystać w przyszłości można będzie w wielu innych obszarach. Podczas szkolenia podejmowanie są następujące kwestie:

RAMOWY PROGRAM:

· Co organizacja może dać biznesowi? 

· Co biznes może dać organizacji (prócz pieniędzy)?

· Z jakimi organizacjami rozmawia biznes? 

· Jak rozpocząć? Spokój, strategia, systematyczność. Komunikat o korzyściach

· Budowanie partnerstwa

· Negocjacje. Jak przygotować się do rozmów?

· Kierownik, manager, a może prezes. Z kim rozmawiać w organizacji?

· Profesjonalne narzędzia komunikacji

· Czego boi się biznes? Kryzysy wizerunkowe

· Dobra współpraca długofalowa – wykresy, raportowanie, włączanie w działanie, feedback

Od tremy do wirtuozerii. Trening wystąpień publicznych

Wystąpienia publiczne to sztuka nie tylko sprawnego formułowania swoich myśli, wiedzy i przekazu, ale także opanowania stresu, swojego ciała oraz dobrego poruszania się po scenie. Podczas praktycznego szkolenia uczestnicy przedstawią swoje 3-5 minutowe wystąpienia, a eksperci PROPSY PR przekażą do nich informacje zwrotne (zarówno do treści, jak i formy przekazu), konstruktywną krytykę i przedstawią warte zapamiętania wskazówki na przyszłość.

RAMOWY PROGRAM:

Szkolenie zakłada część teoretyczną przeplataną wystąpieniami uczestników. Podczas szkolenia podejmowane są następujące kwestie:

· Teoria: na czym polega dobre wystąpienie publiczne? 

· Ćwiczenia: wystąpienia publiczne uczestników.

· Najtrudniejszy pierwszy krok. Jak zacząć?

· Jak być zrozumianym? Segregacja treści (argumenty, przykłady, trudne słowa)

· Dobra prezentacja: elementy składowe dobrej oprawy graficznej. 

· Ważne elementy składowe wystąpień publicznych: mowa ciała, język dopasowany do słuchaczy, intonacja etc.

· Ćwiczenie: Jak opanować stres?

· Dobre przemowy. Konstrukcja, argumenty, przykłady.

· Muszą Cię zrozumieć. Ćwiczenia na dykcję.

· Jak nawiązać kontakt z publicznością?

· Odbiorcy – ludzie są najważniejsi

· Przygotowanie dobrego komunikatu

Relacje z influencerami

Kampanie z udziałem influencerów są już od dłuższego czasu stałym elementem strategii promocyjnych w Polsce i na świecie. Ze szkolenia „Relacje z influencerami” dowiesz się, jak z ich udziałem nagłośnić inicjatywę społeczną, zachęcić do pobierania użytecznej aplikacji czy rozpowszechnić wyniki ważnych badań.  Jak przeprowadzić taką współpracę, by osiągnąć wyznaczone cele i nie złamać prawa?

RAMOWY PROGRAM:

· Kim jest influencer?

· Podział influencerów

· Dlaczego warto współpracować z influencerami?

· Jak dobierać influencerów do współpracy i gdzie ich szukać?

· Jak rozpocząć współpracę?

· O czym warto pamiętać planując współpracę z influencerami?

· Jak planować budżet?

· Jak być fair wobec prawa – wytyczne UOKiK

Inspirownik 6/6. Jak zrealizować efektywną kampanię społeczną?

POBIERZ