Social media dla NGO – Propsy PR – pierwsza w Polsce agencja PR dla NGO i projektów społecznych

Social media dla NGO. Kim jestem, skoro nie ma mnie w serwisach społecznościowych?

Powodzenie projektu często uzależnione jest od skutecznej komunikacji z jego interesariuszami_kami. Dzięki nowym mediom, komunikacja ta może być dwustronna, angażująca i efektywna. Tradycyjne media mówią do ludzi – social media z nimi rozmawiają.

Posiadamy bogate doświadczenie w komunikowaniu zarówno do dużych społeczności, jak i lokalnych wspólnot. Śledzimy trendy w marketingu internetowymi oraz możliwości technologiczne, jakie stwarzają nowe media.

Propsujemy głos NGO’S w social mediach. Poznaj tajniki kanałów komunikacji w social mediach, ich specyfiki, praktycznych narzędzi do tworzenia contentu oraz sposobów promocji online działań i marki organizacji:

Dla każdego coś angażującego - komunikacja w social mediach od A do Z

Szkolenie „Komunikacja w social media” zakłada część teoretyczną, wyjaśniającą tajniki kanałów społecznościowych: Facebook, Instagram oraz Linkedin. Opisy działania algorytmów, specyfiki kanałów, praktycznych narzędzi do tworzenia contentu jak i sposobów organizacji pracy przy tworzeniu contentu do SM. Szkolenie zawiera strategiczne tajniki tworzenia i adaptowania komunikacji marki do kanałów SM.

Część praktyczna szkolenia zawiera zadanie na podstawie wcześniej zdobytej wiedzy teoretycznej.

RAMOWY PROGRAM:

· Strategia social media – punkt wyjścia

· Analiza SWOT – gdzie jest Twoja marka?

· Archetyp marki jako punkt wyjścia do komunikacji w SM

· Grupa docelowa – do kogo mówimy?

· Persony – dlaczego sama grupa docelowa nie wystarcza?

· Insight konsumencki –  jak badać motywacje klientów i jak formułować insight

· Cel działań w social mediach – jak go ustalić (zasada SMART)

· Big Idea – skąd ją wziąć?

· Filary komunikacji – na czym oprzeć komunikaty w sm

· Key messages – jak sformułować kluczowe przekazy

· Ton of voice – jak mówić do swoich odbiorców

· Kanały komunikacji – charakterystyka (Facebook, Instagram, Linkedin) + promocja płatna poziom podstawowy

· Identyfikacja wizualna – jakie ma znaczenie? + narzędzia

· Tworzenie contentu do social media – jak to zrobić najbardziej efektywnie?

· Real Time Marketing – kiedy i jak go używać?

· Statystyki + raporty – jak pozyskiwać oraz interpretować wyniki?

· Zadanie praktyczne

· Omówienie zadania praktycznego

„Dzień dobry, czy mnie słychać?”, czyli jak lokalnie wypromować wydarzenie online?

Wydarzenie przeprowadzane w Internecie, pod wieloma względami nie różnią się od tego, które odbywa się stacjonarnie. Jednakże ze względu na swoją specyfikę oraz brak bezpośredniego kontaktu z odbiorcami, działania organizacyjne jak i promocyjne, muszą zostać zdefiniowane na nowo.

Celem warsztatu oraz szkolenia jest nabycie podstawowych umiejętności planowania e-wydarzeń pod kątem optymalizowania ich promocji, której celem ma być przyciąganie potencjalnych odbiorców wydarzenia. Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli także przestrzeń do wymiany swoich doświadczeń w kontekście promocji e-wydarzeń oraz porównania efektów tych samych działań użytych w innych kontekstach lub sytuacjach.

RAMOWY PROGRAM:

Warsztat (z elementami dyskusji i wymiany doświadczeń): Jak promować szkolenia online – poziom początkujący.

· Diagnoza problemów przeprowadzonej promocji wydarzenia online przez uczestników.

· Analiza działań efektywnych. 

Szkolenie (z elementami dyskusji): Jak promować szkolenia online – poziom zaawansowany.

· Planowanie etapów, inspiracje, efektywne narzędzia.

· Praktyczne wskazówki i rekomendacje. 

W dobrym tonie. Promocja działań z wykorzystaniem audio i wideo

Jak często oglądasz wideo w mediach społecznościowych? Czy lubisz podcasty i audycje radiowe? Nowoczesne elementy promocji to nie tylko słowo pisane, ale także elementy wideo i audio, które w zwłaszcza w mediach społecznościowych robią wielką furorę.

Celem warsztatu jest nabycie podstawowych umiejętności technicznych przez uczestników w zakresie nagrywania materiałów na kamerę i dyktafon własnego smarfona lub iPhone do użytku zewnętrznego. Podczas warsztatów uczestnicy będą poznają sposoby nagrywania, właściwego ustawiania kamery, przygotowania wypowiedzi.

UWAGA: szkolenie nie przewiduje nauki programów montowania filmów i dźwięków audio. 

RAMOWY PROGRAM:

· Jak pracować z kamerą – przed obiektywem i za obiektywem (podstawy)

· Mikrofon radiowy – jak nagrywać do puszki w domowy sposób? Najistotniejsze rzeczy, których potrzebują dziennikarze radiowi 

· Wystąpienia medialne: radio, TV – na żywo czy nagranie

· Wystąpienia publiczne/medialne w czasie pandemii – moje domowe studio nagrań

· Ćwiczenie z ustawienia laptopa podczas wypowiedzi online

· Ćwiczenie z nagrywania wypowiedzi na dyktafon

Zasięgi, kliki i inne takie. MEGA reklamy w META

Szkolenie „Reklamy w META” zakłada część teoretyczną, w czasie której omówione zostaną podstawowe kwestie związane z promowaniem reklam na platformach Facebook oraz Instagram. W ramach szkolenia przeprowadzona zostanie również sesja odpowiedzi, na której omówimy pytania odnośnie kampanii, jakie przekażą nam wcześniej uczestnicy szkolenia.

RAMOWY PROGRAM: 

· Promowanie postów na FB/IG: czy warto? 

· Sposoby promocji postów na FB/IG (przycisk „Promuj post” i Menadżer Reklam) 

· Cele reklamowe – szerokie omówienie poszczególnych celów reklamowych (w tym różnic między nimi) i jak je wykorzystywać w codziennej pracy

· Typy postów reklamowych i jak je dobrać do wybranego celu

· Czym jest remarketing na FB/IG i jak go stosować

· Jak dobrać grupę odbiorców? 

· Omówienie niestandardowych i podobnych grup odbiorców (remarketing i look a like)

· Jak dobrać kreację? 

· Jak analizować wyniki reklam na FB i IG? 

· Sesja Q&A 

Siła spokoju. Jak reagować na hejt w sieci?

Hejt uwielbia bierność i zobojętnienie. Kwitnie zwłaszcza w Internecie, gdzie fałszywe poczucie anonimowości i dystans hejtera od hejtowanego ośmiela do obrażania i szykanowania. Podczas warsztatu „Siła spokoju. Jak reagować na hejt w sieci?” nauczysz się, jak odpowiadać na hejterskie komentarze, by nie przesadzić i samemu nie zacząć hejtować hejtera.

RAMOWY PROGRAM:

· Granice wolności słowa

· Hejt, trolling i mowa nienawiści

· Reakcja adekwatna – czyli jaka?

· Jak odpowiadać na hejt?

· Wirtualne czyny i realne skutki – konsekwencje hejtu

· Ćwiczenia praktyczne: reakcja na hejterski komentarz

Chcesz, żebyśmy przeprowadzili dla Ciebie szkolenie?

Napisz do nas lub zadzwoń

Inspirownik 6/6. Jak zrealizować efektywną kampanię społeczną?

POBIERZ