W Polsce jest niewiele ponad 500 tys. nauczycieli, z czego ponad 80 proc. z nich to kobiety, a tylko 8 proc. stanowią osoby poniżej 30 roku życia. Co roku w okolicach 1 września dyrektorzy szkół alarmują o tysiącach wakatów na pedagogów. Młodzi nie garną się do zawodu, który kojarzy się raczej z niskim statusem społecznym, dużymi wymaganiami i niską pensją. Szkoda, bo to w ich rękach leży przyszłość kolejnych pokoleń.
Fundacja Teach for Poland zmienia postrzeganie zawodu nauczyciela wśród pokolenia Z, które coraz rzadziej wybiera studia pedagogiczne. Pragnie m.in. zachęcić młodych ludzi do tego zawodu, pokazując korzyści, możliwości i wartości oraz zwiększyć świadomość na temat nowoczesnych metod nauczania i potrzeb edukacyjnych przyszłości.
Zadaniem zespołu Propsy PR było zadbanie o obsługę medialną konferencji prasowej pod nazwą "Nauczyciel 2040. Czy Zetki zadbają o przyszłość edukacji?" oraz wypromowanie tematu szeroko w mediach po konferencji. Celem projektu było:
W efekcie pozyskaliśmy 37 publikacji w mediach ogólnopolskich i regionalnych. Wybrane publikacje medialne: Polskie Radio Program 1, TVP Info, Pap.pl. W konferencji wzięło udział 4 dziennikarzy z takich redakcji jak: Teleekspres, ENTR.net, Dyrektor Szkoły, Forbes Woman.