Polscy osiemdziesięciolatkowie aż w 73% żyją samotnie, a ponad połowa z nich odczuwa dojmujący brak towarzystwa innych osób, jak pokazują badania z 2023 r. Stowarzyszenia mali bracia Ubogich.
Aby zwrócić uwagę na ten problem, zespół agencji zrealizował zadania z zakresu public relations dla kampanii społecznej „Co za różnica?”. Ich celem było podkreślenie znaczenia kontaktu z życzliwymi ludźmi dla seniorów i seniorek oraz zachęta do udziału w wolontariacie na rzecz samotnych starszych osób. W ramach kampanii agencja LUCKYYOU opracowała koncepcję kreatywną, materiały wideo, dedykowany landing page i posty graficzne do social mediów, a zespół Propsy PR odpowiedzialny był za pełną obsługę media relations: zbudowanie human stories, przygotowanie dedykowanych pakietów prasowych dla każdego z 13 ośrodków, w których Stowarzyszenie prowadzi swoją działalność oraz specjalny pakiet ogólnopolski.
Efektem prowadzonych działań było ponad 170 publikacji w mediach ogólnopolskich oraz regionalnych oraz wzrost o 50 proc. zgłoszeń potencjalnych wolontariuszy i wolontariuszek, zainteresowanych udziałem w Programie „Obecność” Stowarzyszenia mali bracia Ubogich.
Informacje o kampanii „Co za różnica” zostały wyemitowane m.in. w programach informacyjnych TVP, TVN, Radiu Eska, Programie 1 Polskiego Radia, programach Radia Poznań, Radia Lublin, Radia Kraków, portalu internetowym Gazeta.pl.