27 lutego – Światowy Dzień Organizacji Pozarządowych – Propsy PR – pierwsza w Polsce agencja PR dla NGO i projektów społecznych

Światowy Dzień Organizacji Pozarządowych został ustanowiony 17 kwietnia 2010 r. przez 12 państw Bałtyckiego Forum Organizacji Pozarządowych. Pierwsze obchody odbyły się 27 lutego 2014 roku w Helsinkach.

Celem Światowego Dnia NGO jest zainspirowanie ludzi do większego zaangażowania w sektorze organizacji pozarządowych i zachęcenie do efektywnej współpracy pomiędzy organizacjami pozarządowymi, a sektorem publicznym i prywatnym. Uniwersalną koncepcją Światowego Dnia Organizacji Pozarządowych jest świętowanie, upamiętnienie i współpraca różnych organizacji pozarządowych z całego świata oraz społeczników, którzy za nimi stoją i przez cały rok przyczyniają się do rozwoju społeczeństwa oraz zmieniania swojego otoczenia na lepsze.

Co umożliwia World NGO Day?

 

  • Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem na temat organizacji pozarządowych.
  • Lepsze zrozumienie, co organizacje pozarządowe robią dla społeczeństwa na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym.
  • Pokazanie osiągnięć wszystkich organizacji pozarządowych ze wszystkich sektorów.
  • Inspirowanie ludzi do rozważenia kariery w trzecim sektorze.
  • Podjęcie dyskusji nad problemami, które mają wpływ na pracę organizacji pozarządowych.
  • Tworzenie partnerstw, które mogą rozwiązać problemy NGO.
  • Poznanie ludzi stojących za organizacjami pozarządowymi.

Dlatego w Światowym Dniu NGO warto zwrócić uwagę na osoby i organizacje działające społecznie i podziękować im za to, licząc, że wzbudzą większe zainteresowanie opinii publicznej. W tym dniu Propsy PR zachęca do wstawiania w mediach społecznościowych krótkich filmów wideo z podziękowaniem dla wybranej organizacji oraz oznaczaniem ich specjalnym hasztagiem #DziękiNGO lub składania im podziękowań w formie komentarzy bądź postów.

Strona akcji #DziękiNGO: https://www.facebook.com/events/584796458539458/
Strona wydarzenia #WorldNGOday: https://worldngoday.org/

Chcesz się dowiedzieć, jak zrealizować efektywną kampanię społeczną?

Pobierz bezpłatny Inspirownik