Wiele innowacji społecznych napotyka na trudności w swoim rozwoju i skalowaniu, głównie z powodu trzech głównych czynników: braku odpowiedniego wsparcia finansowego, trudności w komunikacji i promocji oraz braku zrozumienia społecznego. Pomocą w przezwyciężeniu tych barier może być skuteczna strategia budowania marki i komunikacji innowacji, która może przyczynić się budowania świadomości i zrozumienia społecznego dla proponowanych rozwiązań, zwiększyć dotarcie do szerokiego grona odbiorców za pomocą różnorodnych kanałów komunikacji oraz budować zaufanie i wiarygodność projektu, także wśród potencjalnych inwestorów_ek lub partnerów_ek biznesowych.
Dla 9 innowacji społecznych, wybranych do upowszechniania i przetestowanych w ramach projektu „Inkubator Włączenia Społecznego”, realizowanego przez Województwo Małopolskie - Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie, opracowaliśmy 9 koncepcji budowania marki i komunikacji (po jednej koncepcji dla każdej innowacji). Przygotowany przez nas dokumenty zawierały m.in.:
Dodatkowo twórcy_czynie/realizatorzy_rki innowacji podczas konsultacji on-line mieli/miały możliwość szczegółowego omówienia działań PR i w social mediach, służących wdrożeniu strategii.
Opracowane materiały wsparły proces budowania świadomości odbiorców_czyń i użytkowników_czek rozwiązań, a także upowszechniania i wdrożenia na większą skalę innowacji społecznych.