„Wykop z nami studnię!” – Propsy PR – pierwsza w Polsce agencja PR dla NGO i projektów społecznych
„Wykop z nami studnię!”

Opis projektu

Na terenie wielu wiosek w Afryce Środkowej i Południowej panuje susza. By zdobyć wodę kobiety (ten obowiązek kulturowo należy do nich) i dzieci pokonują średnio 6 km dziennie. Ale nawet tak długie trasy nie gwarantują dotarcia do czystego źródła. Przyniesione naczynia i pojemniki wypełniane są często cieczą z zanieczyszczonej rzeki lub płytkich studni z wodą podskórną. Zagotowanie skażonej wody także nie powoduje usunięcia z niej szkodliwych drobnoustrojów, a to z kolei ma negatywny wpływ na zdrowie. Jedną z najgroźniejszych chorób spowodowanych brudną wodą jest bilharcjoza, a jej objawami są gorączka, kaszel i ból brzucha. Z tego powodu każdego roku umiera 900 tys. dzieci z Afryki Subsaharyjskiej. Choroba ta obok malarii jest największym problemem niemalże całego kontynentu afrykańskiego. Ofiarami są głównie najmłodsi, przez niską odporność oraz brak szczepień i antybiotyków.

Właśnie dlatego jednym z głównych celów działań i misją Fundacji „Africa Help” jest zmniejszenie liczby zachorowań wywołanych brudną, niezdatną do spożycia wodą przez budowę głębinowych studni w Afryce Subsaharyjskiej. 

Zadanie agencji w tym projekcie polegało na wsparciu działań fundraisingowych prowadzonych przez Fundację, a pośrednio także wzrost świadomości o działalności „Africa Help”. Działania agencji promujące zbiórkę realizowane były głównie na portalu Facebook i Instagram, za pomocą dwóch kampanii sponsorowanych: 

    • pierwsza miała na celu budowanie świadomości istnienia problemu (brak dostępu do czystej wody pitnej w Afryce Subsaharyjskiej) i jego konsekwencji oraz możliwego rozwiązania z użyciem contentu video,
    • drugiej,  której celem było zachęcenie do przekazania darowizny – cykl 10 postów z CTA „wpłać” (przy targetowaniu reklam agencja wykorzystała grupę podobnych odbiorców - osoby zainteresowane filmem z pierwszej kampanii). Tu sprawdziły się human stories – prawdziwe historie kobiet, np. opowieść Ayodele, która wodę pije tylko w szkole, bo jedynie tam ma do niej dostęp. 

Efekty? Zasięg kampanii wyniósł 488 322 osoby (144 proc. KPI), liczba aktywności z postami – 13 181 (127 proc. KPI), a liczba kliknięć przekierowujących na stronę ze zbiórką – 5 466 (448 proc. KPI).

Ważnym elementem działań agencji była również kampania medialna, w której poruszano problem z dostępnością do czystej wody w Afryce, przedstawiono działania Fundacji (budowa studni) oraz informowano o możliwości wsparcia finansowego. Jej elementy obejmowały: research tematu oraz zebranie materiałów, opracowanie pakietu prasowego do mediów mainstreamowych, ogólnoinformacyjnych, opiniotwórczych, społecznych, lifestylowych, ngo, zdrowotnych i edukacyjnych, nagranie materiału audio z ekspertką, dystrybucja pakietu prasowego do mediów, follow up dziennikarzy, działania reaktywne - odpowiadanie na bieżąco na zapotrzebowanie dziennikarzy związane z kampanią medialną.

Efektami działań z mediami tradycyjnymi są 2 publikacje w mediach mainstreamowych, 14 publikacji w mediach ogólnokrajowych , 8 publikacji w mediach regionalnych i lokalnych. Łączny zasięg kampanii medialnej to 2 021 545 osób, a AVE – 70 856 PLN. 

Wybrane publikacje medialne: Polskie Radio, TVP 3 Poznań, Polskie Radio RDC, Katolicka Agencja Informacyjna, Newseria, ngo.pl 

 

 

Szczegóły projektu

TERMIN:

październik 2022 – grudzień 2022

KLIENT:

Fundacja „Africa Help”

STRONA:

https://ah20.org/projekty/

 

Chcesz się dowiedzieć, jak zrealizować efektywną kampanię społeczną?

Pobierz bezpłatny Inspirownik