Według danych Komendy Głównej Policji, każdego dnia w Polsce średnio 15 osób popełnia samobójstwo, a statystyki wśród młodych osób do 18. roku życia są coraz bardziej niepokojące. W związku z tym 10 września, w Światowy Dzień Zapobiegania Samobójstwom, Fundacja „Terapia to NIE WSTYD” organizowała już IV edycję kampanii społecznej, której hasłem przewodnim było „Stop Samobójstwom! Życie ma sens”. W ramach akcji bezpłatna pomoc psychologiczna udzielana była w Terapiobusach oraz specjalnie przygotowanych namiotach w ponad 20 miastach w całej Polsce.
Zadaniem agencji była realizacja ponad 20 lokalnych kampanii medialnych w Polsce, których celem było zbudowanie świadomości na temat problemu społecznego, jakim są samobójstwa oraz zachęcenie odbiorców z tych miast, do skorzystania z bezpłatnej pomocy psychologicznej.
Efektem naszych działań było pozyskanie niespełna 130 publikacji medialnych m.in. w takich mediach lokalnych jak: TVP 3 Opole, WTK, Polskie Radio Lublin, Gazeta Wyborcza Poznań, Meloradio Kraków, Dziennik Elbląski, Radio RDC czy Radio FARA. Łączny zasięg publikacji wyniósł ponad 13,5 miliona osób.
Dla fundacji agencja opracowała także strategię działań w social mediach, której elementami były: analiza i wyniki stanu wyjściowego, strategia działań w social mediach oraz ewaluacja realizacji strategii.
Pierwsza część strategii obejmowała m.in.: analizę SWOT działań fundacji w SM, przegląd obecnych działań fundacji w SM, benchmarking (analiza działań „konkurencji”) oraz wnioski i rekomendacje wynikające z tych analiz.
Jako główne cele działań fundacji w social mediach agencja zdefiniowała: budowanie marki i rozpoznawalności fundacji (wzmacnianie jej eksperckiego i wyrazistego wizerunku – także w kontekście działań fundraisingowych), promocja kampanii społecznych i akcji informacyjnych realizowanych przez fundację (dotarcie ze skutecznym komunikatem o aktualnych działaniach fundacji do ich odbiorców i firm/instytucji sojuszniczych), edukacja na temat procesu psychoterapii (ale też miejsc i instytucji, w których można uzyskać bezpłatną pomoc).
By cele te zostały skutecznie i efektywnie zrealizowane, w strategii znalazły się także: sprecyzowanie grup docelowych, proponowane archetypy, które mogą być wykorzystywane w komunikacji fundacji, big idea, filary (główne obszary) komunikacji, kluczowe przekazy, tone of voice, rekomendowane platformy komunikacji, propozycje linii tematycznych, zalecenia dotyczące identyfikacji wizualnej postów oraz estymacje wyników kampanii sponsorowanych w social mediach.
Jedną z ważniejszych rekomendacji, jaka znalazła się w strategii, było zróżnicowanie przekazu w poszczególnych kanałach w SM wykorzystywanych przez fundację. Agencja zalecała wykorzystywanie Instagrama do komunikacji głównie z młodymi osobami (wymaga to zarówno zmiany w warstwie językowej i tonie przekazu komunikacji, jak i w warstwie wizualnej), a Facebooka – w komunikacji do osób dorosłych. W dalszej perspektywie czasowej agencja rekomendowała także rozwój komunikacji na LinkedIn (w kontekście wzmacnianie eksperckiego wizerunku fundacji, employee advocacy, budowanie partnerstw).
Ostatnia część strategii to jej ewaluacja, czyli wskazówki jakie obszary i za pomocą jakich wskaźników warto mierzyć, by ocenić jej skuteczność.
Wybrane publikacje medialne: Polskie Radio RDC, https://poznan.wyborcza.pl, https://rybnik.naszemiasto.pl, https://ddb24.pl, www.tcz.pl,https://gloswielkopolski.pl, https://imprezy.trojmiasto.pl,https://www.lebork24.info, https://www.lublin112.pl