#PonadGranicami – czyli jak zachęcić młodzież do dyskusji o migracjach – Propsy PR – pierwsza w Polsce agencja PR dla NGO i projektów społecznych

Jak zachęcić młodzież do krytycznego myślenia i dyskusji o migracjach? Tego wyzwania podjęliśmy się w projekcie ‘’I am European. Rozmawiajmy o migracjach.’’, który realizowaliśmy na zlecenie Centrum Edukacji Obywatelskiej. Punktem wyjścia do kampanii była jej nazwa, staraliśmy się odnaleźć taki związek frazeologiczny, który będzie w pełni opisywał idee kampanii i tak powstał hashtag #PonadGranicami. Pod tą nazwą stworzyliśmy konto na Instagramie, które było kluczowym medium komunikacji przez wszystkie 5 faz kampanii.

Naszym zadaniem była aktywizacja i edukacja młodzieży (od 13 do 35 roku życia) o przyczynach, powodach i skutkach migracji. Dlatego też na kanały komunikacji wybraliśmy Instagram, TikTok oraz kampanie z Influencerami. Do kampanii została przygotowana dedykowana identyfikacja wizualna, postawiliśmy na mocne kolory, wektory i animacje – czyli dokładnie to, co młodzież lubi najbardziej! W ramach działań stworzyliśmy dedykowany filtr na Instagramie, którego używali migranci i migrantki, opowiadając nam swoje historie! Łącznie ponad 50 osób opowiedziało nam o swojej migracji!

Co może przekonać bardziej, niż prawdziwa historia? No właśnie! Oprócz migrantek i migrantów do kampanii zaprosiliśmy influencerów, którzy mają na swoim koncie historie migracji. Krzysztof Gonciarz, Sophie Reich oraz Szymon Reich opowiedzieli nam o takich aspektach jak: gdzie czują, że jest ich dom, skąd decyzja o wyjeździe z ojczyzny, z jakim krajem się utożsamiają i wiele innych!

W II fazie kampanii rozwinęliśmy swoje skrzydła na TikToku! Nasza kampania przez cały tydzień była na górze strony głównej TikToka i zachęcała do podzielenia się swoją historią #PonadGranicami! Łącznie 1324 osoby dołączyły do kampanii i nagrały film.

Aby aktywizować odbiorców publikowaliśmy różne cykle tematyczne jak:

#SkądToPochodzi – tłumaczyliśmy skąd pochodzą rzeczy codziennego użytku. Przecież migracja dotyczy wszystkich i wszystkiego!

#MigrationMatters – publikowaliśmy filmy z migrantami, którzy odpowiadają na pytania takie jak: Czym jest dla mnie migracja? Czym jest dla mnie tożsamość? I tym podobne!

#Omigracji – korzystając z merytorycznych materiałów, tłumaczyliśmy odbiorcom zagadnienia związane z migracją.

#TydzieńOpowieściOMigracjach – publikowaliśmy serie live’ów na temat migracji, ze specjalistami z Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Dzięki działaniom zdobyliśmy rozgłos! Wybrane przez nas migrantki wystąpiły w artykułach w VOGUE Polska oraz zostaliśmy zaproszeni do Łosiologia Podcast.

W związku z sytuacją na Ukrainie zmodyfikowaliśmy swój content na taki, który edukuje o migracji z powodu konfliktu wojennego. Publikowaliśmy treści wskazujące jak można pomagać, jak rozpoznawać fake newsy, czy jak przyjąć nowych gości do swojego domu. Kampanie zakończyliśmy reportażem z rodziną i organizacją, które pomagały osobom z Ukrainy, aby kolejny raz – podzielić się prawdziwą historią.

Kampania uzyskała zasięg: 64 867 406.

Chcesz się dowiedzieć, jak zrealizować efektywną kampanię społeczną?

Pobierz bezpłatny Inspirownik