Humaniści kontratakują

Opis projektu

Celem projektu było przełamanie stereotypów związanych z humanistyką, aby osoby stojące przed wyborem takich studiów mogły go dokonać świadomie, na podstawie merytorycznych argumentów, a nie tendencyjnych opinii. Kampania prowadzona była na rzecz grupy studentów i absolwentów kierunków humanistyczno-społecznych oraz wartości humanistycznych. Chcieliśmy pokazać uczestnikom akcji, że nowoczesny humanista jest interdyscyplinarny, dostosowany do współczesnych realiów, zna naturę oraz potrzeby człowieka, i że potrafi efektywnie wykorzystywać swoją wiedzę i doświadczenie w praktyce.

Punktem kulminacyjnym akcji była debata ekspercka pt. „Szanse humanistów na rynku pracy”. Spotkanie pełniło rolę pomostu pomiędzy środowiskiem akademickim, a światem biznesu.

W debacie udział wzięli m.in.: dr Kazimierz Sedlak – dyrektor firmy Sedlak & Sedlak, Piotr Voelkel – właściciel grupy kapitałowej VOX, Małgorzata Augustyniak – wiceprezes zarządu AMS SA, Agnieszka Szefler – wiceprezes zarządu Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami i Małgorzata Tłuchowska – dyrektor ds. personalnych Europy Środkowo-Wschodniej, członek zarządu Wolters Kluwer Polska.

W ramach promocji projektu prowadziliśmy działania media relations, których wynikiem były emisje audycji radiowych i publikacje materiałów prasowych z udziałem bohaterów całego projektu oraz jej organizatorów. Były to m.in. takie media, których odbiorcami są głównie studenci jak np.: Forum Akademickie, Radio Kampus, Polskie Radio 4, a także media o zasięgu ogólnopolskim jak Gazeta Wyborcza, Metro, Rzeczpospolita, Puls Biznesu, Home & Market, Radio TOK FM, Radio PIN, Polskie Radio 3, Polskie Radio 24. Podczas audycji radiowych wypowiadali się również studenci i absolwenci kierunków humanistycznych i społecznych.

Artykuły o akcji opublikowano w ponad 70 serwisach internetowych m.in. o tematyce ogólnoinformacyjnej (Gazeta.pl; Wyborcza.pl), ekonomicznej (Wyborcza.biz), lokalnej (Lepszypoznan.pl), naukowej (Naukairozwoj.pl), zawodowej (Hrnews.pl), ale przede wszystkim w zdecydowanej większości o tematyce edukacyjnej i studenckiej (Dlastudenta.pl; Najlepszestudia.edu.pl; Forumakademickie.pl; Kierunkistudiow.pl; Studentnews.pl; Studiawyzsze.pl; Studiowac.pl; Student.lex.pl; Uczelnie.info.pl; Uczelnie.pl; Edunews.pl; Edu21.pl; Portalmaturzysty.pl; Cogito.com.pl; Matura.com.pl; Pomaturze.pl; Dlamaturzysty.pl i in.).

Strona www kampanii została wyświetlona ponad 400 tys. razy. Akcja promowana była także w kanałach społecznościowych (blog, Facebook, Twitter, YouTube).

Szczegóły projektu

TERMIN:

wrzesień 2013 – sierpień 2014

KLIENT:

Uniwersytet SWPS, Edulandia.pl